SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• zenon
    svarade
    Behövde inte vänta så länge. Första paret har redan lekt. På en pytte sten och lite runt om i gruset. Har nu en håv nere i akvariet då det går några småancistrusar däri som kommer få flytta på sig. Roligt att se att dessa rykten om att det bara är hanar inte visar sig stämma. Enligt min egna bedömning så köpte jag 3+3 och det verkar nu också stämma. Däremot har jag nog inte prickat in könen riktigt rätt på individ-nivå. Men det ser ut som att det är fler på gång att leka. Tror dock inte att vattnet är riktigt optimalt för kläckning då gruset troligen är någon sorts dolomit-blandning. De går ju trotts allt i karantän för närvarande. Hade inte riktigt trott på lek så fort...

Lämna en kommentar:

• zenon
    svarade
    Tack Maths!

Ja, jag får väl se till att snabbt som attan få till en lek med romkorn då. Tydligen så lekte dem på mässan i Duisburg häromsistens i alla fall enligt personal på magazinet. Så jag har inte helt gett upp hoppet ännu i alla fall.
    Senast redigerad av zenon; 06 November 2009, 19:53.

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av zenon
    Tackar för de positiva orden!

Var förbi på Djurmagazinet Mariedal (Umeå) i eftermiddags och kom inte hem tomhänt . Så här såg det ut en liten stund efter inkoppningen. Ser att jag fuskat med glasputsningen som vanligt och att jag måste investera i nya rör för färgerna i filmen gör inte fiskarna riktigt rättvisa...

HD-läget och Fullskärm som vanligt
    Så nu kan jag titta på den.

Den här länken handlar om dina nya fiskar.

Hej! I går var jag på min fiskaffär där dom tagit hem denna jättevackra blå fjärilsciklid. Den är svenskodlad och tydligen såldes bara hannar, såklart var den dyr. Jag ville bara ha den men jag sansade mig i alla fall kanske tills idag:). Är det någon som har den i sitt akvarie eller känner till något om den?
    Senast redigerad av c90368; 06 November 2009, 09:37.

Lämna en kommentar:

• zenon
    svarade
    Electric Blue Rams + VF altum + indianplaty

Tackar för de positiva orden!

Var förbi på Djurmagazinet Mariedal (Umeå) i eftermiddags och kom inte hem tomhänt . Så här såg det ut en liten stund efter inkoppningen. Ser att jag fuskat med glasputsningen som vanligt och att jag måste investera i nya rör för färgerna i filmen gör inte fiskarna riktigt rättvisa...

HD-läget och Fullskärm som vanligt
    Senast redigerad av Gäst; 06 November 2009, 14:04.

Lämna en kommentar:

• spazm
    svarade
    Ursprungligen postat av JosephineFredrik
    MYCKET fin! Vad heter denna fisk?
    Ja.. Inte lätt att veta!

Antingen är det en Geophagus Brasiliensis eller så är det en Geophagus Sp Sao Paolo.. Rätt så lika fiskar men har uppfattat det som om sao paolo varianten blir mindre och är inte riktigt lika agressiv!

Dessa är rätt så snälla och även med lek och frisimmande yngel i akvariumet så är de inte överdrivet elaka mot andra fiskar så..

Jens

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av spazm
    En liten bild ifrån ikväll..

Glad jordätare!
    MYCKET fin! Vad heter denna fisk?

Lämna en kommentar:

• spazm
    svarade
    En liten bild ifrån ikväll..

Glad jordätare!
    Senast redigerad av spazm; 03 November 2009, 22:26.

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Finns ett program som är standard i windows, windows movie maker, hyffsat enkelt, där kan man klippa och greja smat lägga till musik.

Hade varit kul att knåpa ihop något kanske... har dock värdelös kameraupplösning på min digital så de känns rätt meningslöst.

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Kul att se filmer från någon som har en tanke bakom och lägger ner lite arbete på att klippa filmen. I kontrast då till de som filmar fem minuter och slänger upp det oklippt!

Lämna en kommentar:

• LN
    svarade
    Här kommer en uppföljning på temat "blue honey" filmat igår.
    Grym film Zenon o välkommen till Ciklidforumet

Lämna en kommentar:

• zenon
    svarade
    Tack så mycket för den positiva kritiken!
    Har en två månader gammal film från samma akvarium på samma tema. Inga "blue honey" dock. Då var det lite mera grönt i akvariet. Men L190 visade sig ha lite för vassa tänder så de har numera fått flytta till ett annat kar för att rädda kvar lite av den befintliga växtligheten.

HD och helskärm om dator och uppkoppling tillåter även här...
    Senast redigerad av Gäst; 02 November 2009, 15:34.

Lämna en kommentar:

• discusred
    svarade
    Mycket bra film!!!

Lämna en kommentar:

• KuRtaN
    svarade
    Snyggt filmat & snygga fiskar!

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Den får av mig!

Lämna en kommentar:

• FI
    svarade
    Här kommer en uppföljning på temat "blue honey" filmat igår.
    -
    Håll till godo!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=ykOqTtqKVAM
    Oj vilken härlig film, blir ju nästan tårögd av musiken ju, en av de bästa akvariefilmer jag har sett

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...