SA-Bilder - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Jo, det har hänt något nytt! Tyvärr av det tråkiga slaget.
En av de Diskus som är med på filmen är död. När jag matade i eftermiddags saknade jag den tredje och hitta den flytande uppe bland växterna.
Verkar något märkligt, filmen ovan är bara några dagar gammal och då mår alla tre väldigt bra.
Men det visade sig att de som håller på och "stångas" i filmen har lagt rom, vilket innebär att den tredje inte var välkommen längre!
Så ett 400 liters kar är för litet för att en udda fisk ska klara den mobbning som uppstår när ett par leker.
Något att tänka på för de nybörjare som vill hålla Diskus i 200-300 liter.Kommentar
-
Kommentar
-
Bolivianerna ska det givetvis stå, ingen som märkte något?!
Hursomhelst, här kommer Mikrogeophagus altispinosa med förspel, äggläggning och yngelvård. Absolut helskärm och HD-läge med lite snurr på volymratten gäller för bästa upplevelse...
Kommentar
-
Kan bara säga, helt underbart!!CAKommentar
-
-
-
/JockeKommentar
-
Tackar!
Det lustiga är att ynglen fortfarande finns kvar. Och det är som sagt deras allra första lek. Så det finns nog chans att de kommer att klara några stycken faktiskt. Pansarmalarna är ju inte så speciellt rovgiriga utan de simmar dit maten finns men de är inte speciellt på när de väl står där så jag tror inte att de har lyckats ta så mycket rom. Men de är ju iofs ganska många i akvariet så ett och annat har väl gått åt.
Det är väl "blue honey"-altumen som har lite killerinstinkt vad det gäller levandeföda av de invånare som huserar i akvariet. Hade planerat att stoppa ner några ytterligare plus VF altum men det får nog vänta ett tag så att det får en sportslig chans med att dra upp ynglen till lite storlek.Kommentar
-
Tackar!
Det lustiga är att ynglen fortfarande finns kvar. Och det är som sagt deras allra första lek. Så det finns nog chans att de kommer att klara några stycken faktiskt. Pansarmalarna är ju inte så speciellt rovgiriga utan de simmar dit maten finns men de är inte speciellt på när de väl står där så jag tror inte att de har lyckats ta så mycket rom. Men de är ju iofs ganska många i akvariet så ett och annat har väl gått åt.
Det är väl "blue honey"-altumen som har lite killerinstinkt vad det gäller levandeföda av de invånare som huserar i akvariet. Hade planerat att stoppa ner några ytterligare plus VF altum men det får nog vänta ett tag så att det får en sportslig chans med att dra upp ynglen till lite storlek.
/JockeKommentar
-
Kommentar
-
Här ligger man helt klart i lä... Men blir inspirerad till nya filmerKommentar
-
Kanonfilm zenonDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar