SA-Bilder - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Kommentar
-
De är också snälla i akvariet, gräver inte, bråkar inte och äter det mesta. Slarva dock inte med vattenbytena och håll temperaturen uppe (typ 30+). Kör gärna kompleterande vitaminer för att undvika hål i huvudet sjuka som är vanlig för denna art.
Jag tror att det var för låg temperatur som fick mina att lämna in en efter en, tråkigt nog.
mvh
olofKommentar
-
A. Heckeli är faktiskt mycket snyggare i verkligheten än på bild. Bättre och bättre lär det bli också ju större de blir. Jag hade 4 fullvuxna och jag har i vart fall aldrig haft snyggare fiskar. De fulkomligt lyser.
De är också snälla i akvariet, gräver inte, bråkar inte och äter det mesta. Slarva dock inte med vattenbytena och håll temperaturen uppe (typ 30+). Kör gärna kompleterande vitaminer för att undvika hål i huvudet sjuka som är vanlig för denna art.
Jag tror att det var för låg temperatur som fick mina att lämna in en efter en, tråkigt nog.
mvh
olof
Det har just visat sig att de är pigga och snälla mot övriga invånare samt att de har mycket god aptit och har ätit allt foder jag gett dem hittilis. Skall vara noga med vitaminer.
Gjorde ett vattenbyte häromdagen där jag fyllde på med aningen svalare vatten och de reagerade faktiskt märkbart negativt direkt på det och slog om i färgsättning och aktivitet så jo, hög värme tycks vara väldigt viktigt för trivsel.
Kanske återkommer med bilder i framtiden när de blommat ut lite mer.
Har du några bilder på dina gamla skönheter?
(Kollade ditt bildgalleri nu på zoonen, fina firrar och fin firre om det nu är samma individ på samtliga "Acarichtysbilder")
Mvh/Andreas.Senast redigerad av Gäst; 19 May 2008, 14:27.Kommentar
-
Kommentar
-
Ja, de är hyffsat nya, har ju klurat lite på dem som du vet Kristofer.
Tycker absolut att du skall ordna Acarichtys när det passar, de har varit en mycket trevlig bekantskap hittils.
Jo, såvitt jag vet så kan det vara lite lurigt att lyckas med odlandet men det får bli en senare fråga då jag tycker att de kan växa till sig lite först.
Mvh/Andreas.
Skulle vart cool att göra en sådan botten som de vill ha för lek och e dem leka på naturligt sätt!MVH
KristoferKommentar
-
Mycket intressant och "bekräftande" inlägg som verkar vettigt, tack för det Olof!
Det har just visat sig att de är pigga och snälla mot övriga invånare samt att de har mycket god aptit och har ätit allt foder jag gett dem hittilis. Skall vara noga med vitaminer.
Gjorde ett vattenbyte häromdagen där jag fyllde på med aningen svalare vatten och de reagerade faktiskt märkbart negativt direkt på det och slog om i färgsättning och aktivitet så jo, hög värme tycks vara väldigt viktigt för trivsel.
Kanske återkommer med bilder i framtiden när de blommat ut lite mer.
Har du några bilder på dina gamla skönheter?
(Kollade ditt bildgalleri nu på zoonen, fina firrar och fin firre om det nu är samma individ på samtliga "Acarichtysbilder")
Mvh/Andreas.
Allt jag läst om Heckelii bekräftar att varmt vatten är A och O. Jag undrar varför allt detta var som bortblåst när jag hade dem?
Det är nog samma fisk på bilderna på zoonen. Det är ju suddiga och små bilder men jag tycker till viss del att de visar en del av lystern och färgprakten hos arten. Tyvärr visar bilden inte hur stora, grasiösa och ståtliga de är:
Lek på dem är ju inte omöjligt men heller inte lätt. Fullvuxna välmatade exemplar är nog en bra start.
mvh
olof
mvh
olofKommentar
-
Apistogramma agassizii "tef'é":
Mvh
Peter FredrikssonKommentar
-
jajjamen Andreas det kommer bilder .JAG FICK ÄNTLIGEN TAG I JORDÄTARBOKEN.letat i 2årKommentar
-
MVH
KristoferKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Den som det viste Olof...
Jag har amilat fram och tillbaka med diverse Jordätar experter, närmare bestämt Uwe Werner och Thomas Weidner.
Både menar att det inte är "red lips" i alla fall inte den från franska guyana.
Det sista jag hörde var en gissning från Thomas Widner att det skulle kunna vara en Sp. Rio Madre De Dios "golden"
Vet fortfarande inte om det är denna med säkerhet då den på många sätt även påminner om en vanlig Jurupari.
För tillfället så kallar jag den för Sp. Rio Madre De Dios "golden" i alla fall.
Eftersom de kan anta en riktigt gyllen färg
Men det är utan tvekan kul fiskar, i alla fall om de får gå i ett kar med rätt förutsättningar vad det gäller utrymme och sällskap.MVH
KristoferKommentar
-
Kommentar
Kommentar