If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Fan ja blir så trött!!! nu har även den sista honan av mina G. Sp Belem kolat... Har en hane kvar, nästan så man funderar på å ta livet av den med bara för att slippa se de.. Fan va de suger just nu!
Surt!
Då kan jag stryka den "beställningen"...
Angående hanen så ska du se att den lär hänga med i 10 år eller så...
Surt!
Då kan jag stryka den "beställningen"...
Angående hanen så ska du se att den lär hänga med i 10 år eller så...
Mvh/Andreas.
Ja det är väl just det, den lär hänga kvar som en nagel i ögat
Jag är iofs nästan helt säker på att Belemen är en varriant av Altifrons. Så jag får skaffa några altifrons så kanske man kan få lite yngel.. Om än inte äkta Belem så kanske man kan få fram några av dess färgegenskaper.
Dessutom om man korsar Altifons från olika fångstplatser så blir de ju inte ngn hybrid i alla fall.
Hm, det kan faktiskt sluta illa när de simmar fel!
Den här firren störde uppenbarligen någon under natten! Det intressanta är att skador som dessa (lindriga) oftast självläker inom 1-2 dagar.
Bilden föreställer ryggfenan på en 35 centimeters P.gibbiceps.
Ja det är väl just det, den lär hänga kvar som en nagel i ögat
Jag är iofs nästan helt säker på att Belemen är en varriant av Altifrons. Så jag får skaffa några altifrons så kanske man kan få lite yngel.. Om än inte äkta Belem så kanske man kan få fram några av dess färgegenskaper.
Dessutom om man korsar Altifons från olika fångstplatser så blir de ju inte ngn hybrid i alla fall.
Köper du till en hona kan du vara 100 på att hanen kolar direkt, eller visar sig vara en hona.
Har det börjat skita sig brukar det fortsätta men ingen rege´l utan undantag förstås.
Jätte fin brasiliensis föresten! Verkligt fin buffel.
Hm, det kan faktiskt sluta illa när de simmar fel!
Den här firren störde uppenbarligen någon under natten! Det intressanta är att skador som dessa (lindriga) oftast självläker inom 1-2 dagar.
Bilden föreställer ryggfenan på en 35 centimeters P.gibbiceps.
Mvh/Andreas.
Kanske någon blev hungrig och blev sugen på en "nattfena"/nattmacka
Kommentar