SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Crenicichla
    svarade
    Ursprungligen postat av Långås
    Vilken snygging

Lämna en kommentar:

• sa-aqua
    svarade
    Ursprungligen postat av A C-son
    En "käck krabat" igen. (Blir det inga bilder på de "rödskuldrade hantlarna" som du skaffade ochså?)
    Antar att du läser CB nr 2 med förtjusning just nu...(Om du fått den än)
    Del 2 om de sataniska fiskarna är klart intressant!

Mvh/Andreas.
    jajjamen Andreas det kommer bilder .JAG FICK ÄNTLIGEN TAG I JORDÄTARBOKEN.letat i 2år

Lämna en kommentar:

• Långås
    svarade
    Apistogramma agassizii "tef'é":

Lämna en kommentar:

• olof
    svarade
    Mycket intressant och "bekräftande" inlägg som verkar vettigt, tack för det Olof!

Det har just visat sig att de är pigga och snälla mot övriga invånare samt att de har mycket god aptit och har ätit allt foder jag gett dem hittilis. Skall vara noga med vitaminer.

Gjorde ett vattenbyte häromdagen där jag fyllde på med aningen svalare vatten och de reagerade faktiskt märkbart negativt direkt på det och slog om i färgsättning och aktivitet så jo, hög värme tycks vara väldigt viktigt för trivsel.

Kanske återkommer med bilder i framtiden när de blommat ut lite mer.
    Har du några bilder på dina gamla skönheter?

(Kollade ditt bildgalleri nu på zoonen, fina firrar och fin firre om det nu är samma individ på samtliga "Acarichtysbilder")

Mvh/Andreas.
    Hej!

Allt jag läst om Heckelii bekräftar att varmt vatten är A och O. Jag undrar varför allt detta var som bortblåst när jag hade dem?

Det är nog samma fisk på bilderna på zoonen. Det är ju suddiga och små bilder men jag tycker till viss del att de visar en del av lystern och färgprakten hos arten. Tyvärr visar bilden inte hur stora, grasiösa och ståtliga de är:

Lek på dem är ju inte omöjligt men heller inte lätt. Fullvuxna välmatade exemplar är nog en bra start.

mvh

olof

mvh

olof

Lämna en kommentar:

• Crenicichla
    svarade
    Ja, de är hyffsat nya, har ju klurat lite på dem som du vet Kristofer.
    Tycker absolut att du skall ordna Acarichtys när det passar, de har varit en mycket trevlig bekantskap hittils.

Jo, såvitt jag vet så kan det vara lite lurigt att lyckas med odlandet men det får bli en senare fråga då jag tycker att de kan växa till sig lite först.

Mvh/Andreas.
    Härligt att det blivit en början i fisk inskaffandet, förmodar att du kommer försöka få tag i några fler A. Hackeli så småningom?
    Skulle vart cool att göra en sådan botten som de vill ha för lek och e dem leka på naturligt sätt!

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av sa-aqua
    stanaperca lecusticta 8cm
    En "käck krabat" igen. (Blir det inga bilder på de "rödskuldrade hantlarna" som du skaffade ochså?)
    Antar att du läser CB nr 2 med förtjusning just nu...(Om du fått den än)
    Del 2 om de sataniska fiskarna är klart intressant!

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av olof
    A. Heckeli är faktiskt mycket snyggare i verkligheten än på bild. Bättre och bättre lär det bli också ju större de blir. Jag hade 4 fullvuxna och jag har i vart fall aldrig haft snyggare fiskar. De fulkomligt lyser.
    De är också snälla i akvariet, gräver inte, bråkar inte och äter det mesta. Slarva dock inte med vattenbytena och håll temperaturen uppe (typ 30+). Kör gärna kompleterande vitaminer för att undvika hål i huvudet sjuka som är vanlig för denna art.
    Jag tror att det var för låg temperatur som fick mina att lämna in en efter en, tråkigt nog.

mvh

olof
    Mycket intressant och "bekräftande" inlägg som verkar vettigt, tack för det Olof!

Det har just visat sig att de är pigga och snälla mot övriga invånare samt att de har mycket god aptit och har ätit allt foder jag gett dem hittilis. Skall vara noga med vitaminer.

Gjorde ett vattenbyte häromdagen där jag fyllde på med aningen svalare vatten och de reagerade faktiskt märkbart negativt direkt på det och slog om i färgsättning och aktivitet så jo, hög värme tycks vara väldigt viktigt för trivsel.

Kanske återkommer med bilder i framtiden när de blommat ut lite mer.
    Har du några bilder på dina gamla skönheter?

(Kollade ditt bildgalleri nu på zoonen, fina firrar och fin firre om det nu är samma individ på samtliga "Acarichtysbilder")

Mvh/Andreas.
    Senast redigerad av Gäst; 19 May 2008, 14:27.

Lämna en kommentar:

• olof
    svarade
    Jo tack!
    Även om det nästan är en klyscha så är de klart snyggare i verkligheten än på bild vilket ju iofs snarare är regel än undantag när JAG fotar haha...

Mvh/Andreas.
    A. Heckeli är faktiskt mycket snyggare i verkligheten än på bild. Bättre och bättre lär det bli också ju större de blir. Jag hade 4 fullvuxna och jag har i vart fall aldrig haft snyggare fiskar. De fulkomligt lyser.
    De är också snälla i akvariet, gräver inte, bråkar inte och äter det mesta. Slarva dock inte med vattenbytena och håll temperaturen uppe (typ 30+). Kör gärna kompleterande vitaminer för att undvika hål i huvudet sjuka som är vanlig för denna art.
    Jag tror att det var för låg temperatur som fick mina att lämna in en efter en, tråkigt nog.

mvh

olof

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av wofflan
    hur stora är de och hur många fick du tag på?
    Det blev bara två stycken den här gången. 9 resp. 13 cm.

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• sa-aqua
    svarade
    tack

Lämna en kommentar:

• Erik Wikström
    svarade
    Ursprungligen postat av sa-aqua
    en stor VF-discus
    Mkt fin såååå! snygga konstraterande färger!

Lämna en kommentar:

• sa-aqua
    svarade
    en stor VF-discus

Lämna en kommentar:

• sa-aqua
    svarade
    stanaperca lecusticta 8cm

Lämna en kommentar:

• wofflan
    svarade
    Acarichtys heckelii.
    Mvh/Andreas.
    hur stora är de och hur många fick du tag på?

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Crenicichla
    Är de ditt senaste inköp Andreas?

Acarichtys är läckra, sy nd att de är så petiga med bottensubstansen för lek.. helt klart en fisk som jag vill ha ngn gång
    Ja, de är hyffsat nya, har ju klurat lite på dem som du vet Kristofer.
    Tycker absolut att du skall ordna Acarichtys när det passar, de har varit en mycket trevlig bekantskap hittils.

Jo, såvitt jag vet så kan det vara lite lurigt att lyckas med odlandet men det får bli en senare fråga då jag tycker att de kan växa till sig lite först.

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...