Skulle ochså tippa G.brasiliensis men kan tänka mig att namnet du såg var G.iporangensis..?
Mvh/Andreas.
SA-Bilder - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Gäst svarade -
-
köpte ett nytt sa par men kommer inte ihåg vad dom heter men nån bör ju veta det =)
bild 1-2 okända paret
bild 3 välgödda metae hanen
bild 4 förhoppningsvis min nya Guldsömns honaLämna en kommentar:
-
Mina Geophagus har verkligen tagit sig bra, tyvärr vill dom inte fastna på bild än
Var hos Arnold o köpte tre Biotodoma Cupido, fantastiskt vacker fisk som inte den heller är på bild än men det kommerLämna en kommentar:
-
Håller med A C-son
Försök få fram lite mera yngel på dom, ja lyckades aldrig med det konststycket.
Här är en "gammal" bild på Crenicichla`s Satanoperca.Lämna en kommentar:
-
Gäst svaradeJag har en grupp 6st vuxna individer sedan 1år ca och de är runt 20cm st.
Dessutom har jag 2 juveniler från den enda gång jag orkat tömma honan. De två är 5-8cm ca och är förövrigt de enda 2 yngel som kläcktes från den leken, så de har helt enklet vart 100% iga i överlevnad hittills
Mvh/Andreas.Lämna en kommentar:
-
Kurvcikliden rekommenderar jag...snäll och snygg! lekdräkten är inte att leka med! ujujLämna en kommentar:
-
Jag har en grupp 6st vuxna individer sedan 1år ca och de är runt 20cm st.
Dessutom har jag 2 juveniler från den enda gång jag orkat tömma honan. De två är 5-8cm ca och är förövrigt de enda 2 yngel som kläcktes från den leken, så de har helt enklet vart 100% iga i överlevnad hittillsLämna en kommentar:
-
Grattis till konverteringen
Ptja skall du ha ciklider så skulle jag kunna rekommendera Apistorgramma Cacatouides eller Microgeophagus Ramirezii, ingen av em är ju direkt svår åtkommliga i handeln.Lämna en kommentar:
-
tjenare sydamerikaner =)
Jo nu är det faktiskt såhär att min nya studentlya på 25 kvadratmeter inte riktigt tillåter mig att ha mitt 540liters akvarium med malawi. Så jag vill ju ha någon form av liv här hemma och eftersom jag och krukväxter inte är den bästa kombinationen tänkte jag att ett 80liters akvarium hade ju vart helschysst. Men vilka ciklider skall jag ha?
Jag har redan bestämt mig för ett gäng rödmunstetror och några pansarmalar, troligtvis fläckig eller schwartzii, men när det gäller ciklider kan jag inte bestämma mig. Så ge mig förslag på någon form av dvärgciklid som går att få tag på i malmö (de får gärna vara i rimlig prisnivå också, student som man är får man tänka på utgifterna) =)Lämna en kommentar:
-
Den som det viste Olof...
Jag har amilat fram och tillbaka med diverse Jordätar experter, närmare bestämt Uwe Werner och Thomas Weidner.
Både menar att det inte är "red lips" i alla fall inte den från franska guyana.
Det sista jag hörde var en gissning från Thomas Widner att det skulle kunna vara en Sp. Rio Madre De Dios "golden"
Vet fortfarande inte om det är denna med säkerhet då den på många sätt även påminner om en vanlig Jurupari.
För tillfället så kallar jag den för Sp. Rio Madre De Dios "golden" i alla fall.
Eftersom de kan anta en riktigt gyllen färg
Men det är utan tvekan kul fiskar, i alla fall om de får gå i ett kar med rätt förutsättningar vad det gäller utrymme och sällskap.Lämna en kommentar:
-
-
Apropå de Sataniska fiskarna i ny CB så bidrar jag med 2 bilder på mina SatanerLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: