SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Crenicichla
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Snygga jordätare
    Ja är absolut ingen hacker, så att knepet ja använder är att öppna den oredigerade bilden i paint sen tryck på bild sen ändra storlek från 100 till 50% på båda raderna sen spara som o ett nytt namn.

Ja har minst tre andra bildprogram i min dator men gör ja så i paint så blir bilden som visas i tråden mycke större.
    Man tackar för tippset Larry, helt klart värt att kolla upp vid nästa redigering..

Ser grymt mycket fram e mot att se din monster tank med fisk i här på forumet!

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av Crenicichla
    Så gär kunde det sett ut hemma.. Men i stället har jag bara 1 kvar, och fått kompletera med fiskar som ser ut som bild 2.

1. G sp. "Belem"

2. G. Altifrons

Synd att storleken är så snålt stäld för bilder här på forumet bara.
    Vilken storlek är det på dem? Riktigt fina fiskar. Jag kör också på altifrons, men de har inte riktigt nått den färgprakten ännu. Blir dock intressant om några veckor när de får röra sig i ett 540-liters utan BTN istället för ett 375 med BTN. Har du mycket eller lite ljus i det karet? Som sagt, fina fiskar!

/Jocke

Lämna en kommentar:

• LN
    svarade
    Så gär kunde det sett ut hemma.. Men i stället har jag bara 1 kvar, och fått kompletera med fiskar som ser ut som bild 2.

1. G sp. "Belem"

2. G. Altifrons

Snygga jordätare
    Ja är absolut ingen hacker, så att knepet ja använder är att öppna den oredigerade bilden i paint sen tryck på bild sen ändra storlek från 100 till 50% på båda raderna sen spara som o ett nytt namn.

Ja har minst tre andra bildprogram i min dator men gör ja så i paint så blir bilden som visas i tråden mycke större.

Lämna en kommentar:

• Crenicichla
    svarade

1. G sp. "Belem"

2. G. Altifrons

Lämna en kommentar:

• Crenicichla
    svarade
    Precis!!

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Nej då, han simmar här änu som en liten nagel i ögat.. bara för att påminna migg om de andra 5
    Ok, då är det ju precis som det "skall" vara...

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• Crenicichla
    svarade
    Ursprungligen postat av A C-son
    Har den sjätte Belemen ochså strukit med nu Kristofer?

Mvh/Andreas.
    Nej då, han simmar här änu som en liten nagel i ögat.. bara för att påminna migg om de andra 5

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av sa-aqua
    en bild på min.rödskuldrade hantel
    Äntligen!
    Riktigt fin liten hantel!

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Hadde 4st 7cm Brasiliensis i ett 720, släppte i mina G Sp. Belem 6st och det tog inte lång tid innan dessa stressats så de hade Bukvattensot...
    Har den sjätte Belemen ochså strukit med nu Kristofer?

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• sa-aqua
    svarade
    rödskuldrad hantelciklid

en bild på min.rödskuldrade hantel

Lämna en kommentar:

• Crenicichla
    svarade
    Stämmer alldeles utmärkt att de tillhör Brasiliensis komplexet, och visst kan de vara aggro.
    Hadde 4st 7cm Brasiliensis i ett 720, släppte i mina G Sp. Belem 6st och det tog inte lång tid innan dessa stressats så de hade Bukvattensot...

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Jodå, ruskigt fina när de färgar ut (det har jag dock bara sett på bild). Vad jag förstår kan de vara ganska aggressiva. Tillhör Brasiliensiskomplexet om jag inte minns fel, och ska vara lika aggressiva som sin släkting. Då jämför jag med andra lite fredligare jordätare som altifrons, red head, satanopercor o.s.v. Detta grundar jag dock endast på vad jag har läst om dem. Jag funderade själv på att skaffa dem först, men det blev Geophagus altifrons istället.

/Jocke

Lämna en kommentar:

• fishweed
    svarade
    va ute på herkules zoo idag å såg att geophagus "bahia red" kallas dom jag har... om nu detta ens e rätt... nån som sett det namnet innan?

Lämna en kommentar:

• Jonas E
    svarade
    Ursprungligen postat av olof
    Hej Jonas!

Long time no se!

25 m2, då får du ju in hur mycket akvarium som helst!

Akvarietjänst är ju alltid en bra butik för dvärgciklider. Där hittar du ju förstås lite av varje. Jag var på Zoocity strax efter öppningen och de hade också ett rätt intressant sortiment. Besök båda butikerna, där finns säkert något av intresse.
    Själv är jag inte så förtjust i Apistogramma, jag tycker de är lite känsliga och mest snygga när de är på lekhumör. Mitt förslag är väl någon Laetacara eller fjärilsciklider. Fjärilsciklider är ju grymt snygga vilket jag vill minnas att du också tycker. De går biotopmässigt väldigt väl ihop med rödmunnstetror också. I princip finns de i på samma lokaler.
    Bågfencikliderna är ju också snygga, speciellt den bruna.

lycka till!

mvh

olof
    Jo de där zoocity har jag vairt på en gång, va rätt coolt upplagt men det finns ju bättre ställen om man letar efter kvalitets sydamerikaner. akvarietjänst får det nog bli. Nu ska jag bara bygga ihopa en halvschysst bänk också sen är det dags att skrida till verket =)

Lämna en kommentar:

• olof
    svarade
    Ursprungligen postat av fishweed
    tog lite nya bilder...
    bild 1-4 metaeparet i sina lekfärger
    bild 5 V. Regani muckar med Geopahgushanen
    Eftersom jag haft både unga och fullvuxna A. metae så skulle jag vilja säga att även om de är fina nu så har de en hel del ytterligare att ge. Det är väl lite av problemet med Aequidens släktet, man måste ha tålamod innan fisken blir så snygg den kan bli.

Jag har ett fullvuxet par nu och det är som en stor snygg CA ciklid fast snäll. Närmast den perfekta akvariefisken mao.

mvh

olof

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...