SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • November 2006
    • 1055

    A-C Son och Baltazar79 man kan inte göra annat än att tacka och bocka djupt
    Jag är själv jäkligt nöjd, så det är extra kul när andra tycker det med..

    Nej just i det karet har jag inte tänkt på ngn tetra, skall starta en 375:a så småning om med Apistos, tetror mm i så det är väl där tetrorna hamnat i mitt huvud.

    Det skulle ju iofs. säkert kunna bli jäkligt snyggt med tetror i 720:e karet med, men jag har ju en Chokladhane där i med som kommer nå 25-30cm skulle jag gissa.
    Så jag vet inte riktigt vad för tetror man skulle kunna stoppa i utan att de blir mat

    Några förslag?
    MVH

    Kristofer

    Kommentar

    • Gäst

      Dolkstyngstetra..?

      Fick för ett tag sedan en grupp dolkstyngstetror (alltså Hyphessobrycon erythrostigma) Jag tycker dock inte riktigt att de känns helt bekanta för mig, är de möjligen sk falska dolkstyngstetror, Hyphessobrycon socolofi? En "singelbild" + en "gruppbild" utifrån de kameraförusättningar jag har, snabba fiskar som ständigt hamnar utanför fokus. Några förslag på vilken dolk det rör sig om? Tack på förhand.

      Mvh/Andreas.

      Kommentar

      • Crenicichla
        Användare
        • November 2006
        • 1055

        Det där var inte helt lätt, jag tycker att bild 1 stämmer in på båda sorterna som du ger som exempel...
        Dolkstygn och även Rosentetra är snygga tetror helt klart, en annan tetra som är grymt snygg är ju rödmunnstetra Kanske får bli sådanna ngn gång.
        MVH

        Kristofer

        Kommentar

        • c90368
          Användare
          • September 2007
          • 890

          Ursprungligen postat av A C-son
          Fick för ett tag sedan en grupp dolkstyngstetror (alltså Hyphessobrycon erythrostigma) Jag tycker dock inte riktigt att de känns helt bekanta för mig, är de möjligen sk falska dolkstyngstetror, Hyphessobrycon socolofi? En "singelbild" + en "gruppbild" utifrån de kameraförusättningar jag har, snabba fiskar som ständigt hamnar utanför fokus. Några förslag på vilken dolk det rör sig om? Tack på förhand.

          Mvh/Andreas.
          Det var länge sedan jag hade Dolkstyngstetra nu. Men de var helt klart en av mina favoriter i mitt gamla 720 kar.

          Det jag vill minnas av mina tetror är att hanarna hade en större ryggfena. Typ som på denna film

          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


          Så jag tror nog att det kan vara Hyphessobrycon socolofi du har.

          Hur gamla och stora är dom? Har för mig att det tog ett tag för hannarna att få den fina ryggfenan.

          Men jag är absolut inte någon expert och minnet är sisådär

          OBS: Söker man bilder på Google på Hyphessobrycon erythrostigma så får man garanterat träff på bägge arterna!
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • MikeW
            Användare
            • September 2005
            • 155

            Ursprungligen postat av Crenicichla
            Dou som Homer skulle sagt, jag kanske skulle skicka med länken med

            http://uk.youtube.com/watch?v=g0L2EYP9JVM
            Riktigt snyggt Crenicichla! Så ska ett SA kar se ut. Vad är det för grenar du har stoppat i? Förbereder du dem något?

            / Micke
            "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

            Kommentar

            • Crenicichla
              Användare
              • November 2006
              • 1055

              Ursprungligen postat av MikeW
              Riktigt snyggt Crenicichla! Så ska ett SA kar se ut. Vad är det för grenar du har stoppat i? Förbereder du dem något?

              / Micke
              Sort tack och bock

              Ärligt talat så fick jag med grenarna på köpet.. Men jag förstod det som att han skalt dem och sedan låtit dem torka innan de lades i, har ingen aning om trä slag.
              Fick med ganska många grenar från förra ägaren så det vara bara att inreda efter eget tycke när råvaran redan låg i källaren =)
              MVH

              Kristofer

              Kommentar

              • Gäst

                Ursprungligen postat av c90368
                Det var länge sedan jag hade Dolkstyngstetra nu. Men de var helt klart en av mina favoriter i mitt gamla 720 kar.
                Det jag vill minnas av mina tetror är att hanarna hade en större ryggfena. Typ som på denna film
                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

                Så jag tror nog att det kan vara Hyphessobrycon socolofi du har.
                Precis! Ingen av mina har överdrivet lång ryggfena även om några har en del gult i färgningen!

                Ursprungligen postat av c90368
                Hur gamla och stora är dom? Har för mig att det tog ett tag för hannarna att få den fina ryggfenan.
                Har inte haft dessa speciellt länge så åldern är lite svår att sia om men de verkar iaf växa bra fortfarande. De är nu 5-6 cm.

                Ursprungligen postat av c90368
                Men jag är absolut inte någon expert och minnet är sisådär
                Jo det kan ju vara lite lurigt med det där ibland, he he. Har ju ochså haft dolkstyngstetror vid ett par tillfällen men när jag fick hem dessa så tyckte jag att de såg lite "udda ut". Jag gillar dem iofs skarpt så det spelar egentligen inte så stor roll exakt vilken etikett de får för mig men jag fick "bara" åtta stycken och vill kanske skaffa fler vid ett senare tillfälle...

                Ursprungligen postat av c90368
                OBS: Söker man bilder på Google på Hyphessobrycon erythrostigma så får man garanterat träff på bägge arterna!
                Ja, jag har gjort det och förhållandet är det samma om du söker på socolofin...

                Skall vi ta och enas om Hyphessobrycon socolofi då?!?
                Tack för svaret.

                Mvh/Andreas.

                Kommentar

                • jinnarparen
                  • April 2002
                  • 2670

                  Ursprungligen postat av Crenicichla


                  Det ligger säkert mycket i det du säger om Iporagensis/Brasilensis, vad jag förstått så skulle Iporagensis inte bli lika stor som Braislensis men deras Complex är ju väldigt komplext

                  Hmm så jnär blixten slår uppifrån så blir det alltså ett betydligt snyggare ljus än när den slår framifrån?
                  Låter som att jag får skaffa mig ett Makro objektiv så småningom.

                  Måste säga att dina foton håller grymt hög klass rakt över
                  Tackar

                  När fisken får ljus uppifrån också så blir det mer djup i bilden. Rakt framifrån så ser fisken platt ut (tycker jag). Mitt lilla problem just nu är att slavblixtarna är föör starka.
                  Makroobjektiv eller inte, men har du ett objektiv med en bra närgräns så skall det fungera. Jag har även provat med ett 300mm och det fungerar det också. Men mitt gamla makroobjektiv ger överlägset skarpast bilder.
                  Åter till CA

                  Det är där jag hör hemma

                  Kommentar

                  • olof
                    Användare
                    • April 2002
                    • 1823

                    Hej!

                    Jag har inte bidragit så mycket på sistonde. Jag har inte haft några nya bilder heller. Jag har dock haft mycket nöje av alla postade bilder. Här är tillväxten på mina Aequidens diadema, då:



                    nu:



                    och en av mina L-204a:



                    Fortsätt posta bilder!

                    mvh

                    olof
                    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                    Kommentar

                    • Baltazar79
                      Användare
                      • August 2006
                      • 116

                      Ursprungligen postat av olof
                      Hej!

                      Jag har inte bidragit så mycket på sistonde. Jag har inte haft några nya bilder heller. Jag har dock haft mycket nöje av alla postade bilder. Här är tillväxten på mina Aequidens diadema, då:



                      nu:



                      och en av mina L-204a:






                      Fortsätt posta bilder!

                      mvh

                      olof
                      Den hade biffat på sig lite Hur länge är de mellan bilderna?

                      Kommentar

                      • olof
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1823

                        Hej!

                        Det är två månader mellan bilderna räknade jag just ut. De äter jättemycket och växer snabbt.

                        mvh

                        olof
                        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                        Kommentar

                        • Baltazar79
                          Användare
                          • August 2006
                          • 116

                          Ursprungligen postat av olof
                          Hej!

                          Det är två månader mellan bilderna räknade jag just ut. De äter jättemycket och växer snabbt.

                          mvh

                          olof
                          Ja de är ju tydligt att dom växer bra

                          Kommentar

                          • Gäst

                            Okej, när vi ändå är inne lite på det där med att äta så kan jag la lägga upp en bild på en Heros notatus hane som...

                            Kommentar

                            • Gäst

                              ...Gillar att äta!!!
                              Mvh/Andreas.

                              Kommentar

                              • Crenicichla
                                Användare
                                • November 2006
                                • 1055

                                Ursprungligen postat av olof
                                Hej!

                                Jag har inte bidragit så mycket på sistonde. Jag har inte haft några nya bilder heller. Jag har dock haft mycket nöje av alla postade bilder. Här är tillväxten på mina Aequidens diadema, då:



                                nu:



                                och en av mina L-204a:



                                Fortsätt posta bilder!

                                mvh

                                olof
                                Shit vilken bra tillväxt, vad matar du med?
                                När jag hadde Diadema så såg jag oxå att de växte hyffsat snabbt men på fotona ser man verkligen en grymt stor skillnad
                                MVH

                                Kristofer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...