SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• sa-aqua
    svarade
    herr bolivian han är inte rädd för nån

Lämna en kommentar:

• sa-aqua
    svarade
    hej ja har haft dom i 3 år .de får samma mat som diskusarna.min räkmix och 50+.mycket snälla roliga och sociala de här jordätarna mina favoriter

Lämna en kommentar:

• Pabbe
    svarade
    Ursprungligen postat av sa-aqua
    jajmen största hanen är 23cm. +små geophagus aragua sp och araguania geiy ojopock i ett 720
    Hej,
    ja, den fisken är imponerande. Hur gammal är den? Mitt tapajos-par med yngel på bilderna ovan är ca: 15 cm så de har en bit kvar till 23 om de når dit.

Pablo

Lämna en kommentar:

• Pabbe
    svarade
    Tapajos med tillökning

Några bilder på mitt Tapajos-par med nyss släppta yngel. Jag har dedikerat ett 375-l till dem. De har sällsakap av några ancistrus som håller skyddsinstinkten vid liv.

Pablo

Lämna en kommentar:

• sa-aqua
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke_720
    Tjusiga firrar!! G. Pindaren ser rejäl ut?!
    Har du G.pindare och S.licosticta i samma kar?
    Hur stort är det?

Micke

http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...136&gid=523722
    jajmen största hanen är 23cm. +små geophagus aragua sp och araguania geiy ojopock i ett 720

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke_720
    Stiliga SA kar må jag säga!!
    Tillsätter du växt näring eller CO2?

Micke

http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...136&gid=523722
    400 liters går med CO2, full PMDD & Micro dos och 0,3 watt/h.

540 får halv dos PMDD och full dos av Micro gödning. Planerar att starta CO2 även här när jag byggt en liten sarg och skaffat ny ljusramp. Alldeles för dåligt med ljus nu för att köra med CO2 och fullgödning.

Lämna en kommentar:

• Micke_720
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Eftersom jag har en värdelös kamera och är en oduglig fotograf, men börjar få lite kläm på det här med rörliga bilder, så blir det en film istället för kort

Mitt 540 kar som börjat sätta sig efter starten, den som är intresserad kan se utvecklingen på YouTube.

http://www.youtube.com/watch?v=39h1Yoz2yKM
    Stiliga SA kar må jag säga!!
    Tillsätter du växt näring eller CO2?

Micke

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av A C-son
    Sjyssta akvarier c90! En fråga bara... Är black mollys fortfarande ett stående inslag i dina akvarier? Har ett svagt minne av att du ville bli av med dem. Personligen tycker jag att du ser ut att ha en harmonisk mix av både fiskar och växter.

Mvh/Andreas.
    Förmodligen kommer dessa Black Mollys bli de sista fiskar jag har på hemmet i en skål

Men den minsta i 540 karet sög en skalar härom dagen, satt och såg på!

Så nu finns det bara en BM i 540 karet.

De yngel som produceras i 400 karet håvar jag upp till 540 karet och Skalarerna. Blir lite liv i karet då

Lämna en kommentar:

• Micke_720
    svarade
    Ursprungligen postat av sa-aqua
    satanaperca licosticta som börjat småleka
    Tjusiga firrar!! G. Pindaren ser rejäl ut?!
    Har du G.pindare och S.licosticta i samma kar?
    Hur stort är det?

Micke

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Sjyssta akvarier c90! En fråga bara... Är black mollys fortfarande ett stående inslag i dina akvarier? Har ett svagt minne av att du ville bli av med dem. Personligen tycker jag att du ser ut att ha en harmonisk mix av både fiskar och växter.

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    En film till på 400 liter mjukvatten, syftet med detta kar är att ha många Apistogramma.

Därmed ska botten vara täckt med växter, rötter och stenar! Det jag kallar kaosinredning

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Eftersom jag har en värdelös kamera och är en oduglig fotograf, men börjar få lite kläm på det här med rörliga bilder, så blir det en film istället för kort

Mitt 540 kar som börjat sätta sig efter starten, den som är intresserad kan se utvecklingen på YouTube.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Lämna en kommentar:

• sa-aqua
    svarade
    Ursprungligen postat av Trollsvans
    Leucostictan är jäääkligt snygg!

Är det bara vid lek dom får upp den röda färgen, eller är den mer permanent?
    nä de har den hela tiden de skimrar väldigt fint i rött o blått.otroligt intresanta.de leker på löv så ja sågade ut av mangroveröt till små lövformade bitar.då hade 5st dragkamp om det

Lämna en kommentar:

• Trollsvans
    svarade
    Leucostictan är jäääkligt snygg!

Är det bara vid lek dom får upp den röda färgen, eller är den mer permanent?

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Trevliga tomtar!
    Vill minnas att dina pindare är skapligt rejäla...

Mvh/Andreas

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...