SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Baltazar79
    Användare
    • August 2006
    • 116

    Ursprungligen postat av c90368
    Där gäller det att hålla i hatten

    Hur reagerar tetrorna på den kraftiga strömmen?
    Inga som helst problem. dom är väl inte och simmar i den värsta strålen men dom kalarar sej fint. och starka blir dom när de är lite sströmt

    Kommentar

    • Lutt
      Användare
      • October 2005
      • 1919

      Ursprungligen postat av Baltazar79
      Forsätter mata denna tråd så den inte dör ut.
      En film från mitt 720 liters

      http://www.youtube.com/watch?v=kdHLtddn4t4
      Grymt... vad är det för mal som visas vid 1:40 typ?

      Flås skall det vara, i ett SA-kar jag har med måtten 140x40x40 har jag 2300l/h och i mitt 105L här hemma som jag hade till SA malar innan har jag en eheim 2252

      I övrigt så brukar jag ha en pumpkapacitet på minst 5ggr akvariets volym.

      Jag fick lek på mina Geophagus sp. orange head tapajos men honan tuggade bara ett dygn sen var äggen borta.
      Har ni några erfarenheter om hur många ggr det tar innan de lär sig?

      Kommentar

      • Baltazar79
        Användare
        • August 2006
        • 116

        Ursprungligen postat av Lutt
        Grymt... vad är det för mal som visas vid 1:40 typ?

        Flås skall det vara, i ett SA-kar jag har med måtten 140x40x40 har jag 2300l/h och i mitt 105L här hemma som jag hade till SA malar innan har jag en eheim 2252

        I övrigt så brukar jag ha en pumpkapacitet på minst 5ggr akvariets volym.

        Jag fick lek på mina Geophagus sp. orange head tapajos men honan tuggade bara ett dygn sen var äggen borta.
        Har ni några erfarenheter om hur många ggr det tar innan de lär sig?
        De är en av mina tre L-147. De går även två L-200 samt två L-239 i de karet. Jag har gärna lite mer cirkulation i karet för malarnas skull också.

        Jag har tyvärr ingen erfarenhet av lek på orange headsen än. men jag ser fram emot de De går tolv OH i de karet.

        //Ingemar

        Kommentar

        • Crenicichla
          Användare
          • November 2006
          • 1055

          Snyggt kar Baltazar! Snygga fiskar och snygg inredning, var de en Jack Dempsey man skymtade som försvarade sin grotta på filmen?

          Ja för att komenter pumpflödet jag med så tycker jag att 3ggr volymen funkar kanon bra i SA. Men smaken är som baken

          Lutt: Ang orangeheadsen så har jag ingen egen erafarenhet, men om du kontaktar drd på forumet så kanske han har några tipps. Han har ju odlat dem, eller så är de ngn annans fisk han fotat när han vunnit foto tävlingarna

          MVH

          Kristofer
          MVH

          Kristofer

          Kommentar

          • Baltazar79
            Användare
            • August 2006
            • 116

            Ursprungligen postat av Crenicichla
            Snyggt kar Baltazar! Snygga fiskar och snygg inredning, var de en Jack Dempsey man skymtade som försvarade sin grotta på filmen?

            Ja för att komenter pumpflödet jag med så tycker jag att 3ggr volymen funkar kanon bra i SA. Men smaken är som baken

            Lutt: Ang orangeheadsen så har jag ingen egen erafarenhet, men om du kontaktar drd på forumet så kanske han har några tipps. Han har ju odlat dem, eller så är de ngn annans fisk han fotat när han vunnit foto tävlingarna

            MVH

            Kristofer
            Tackar! Jo visst är de en Jack dempsey som går i de karet. Jag får försöka fixa en film från mitt 375 liters och lägga upp här framöver också. ska se till att inte filma i samband med matning denna gång

            Kommentar

            • Crenicichla
              Användare
              • November 2006
              • 1055

              Ursprungligen postat av Baltazar79
              Tackar! Jo visst är de en Jack dempsey som går i de karet. Jag får försöka fixa en film från mitt 375 liters och lägga upp här framöver också. ska se till att inte filma i samband med matning denna gång
              Det tycker jag absolut!

              MVH

              Kristofer
              MVH

              Kristofer

              Kommentar

              • olof
                Användare
                • April 2002
                • 1823

                Hej!

                Liksom de flesta andra arter fixar orangeheaden oftast leken om det bara är lugn och ro i akvariet. Mina (föräldrarna till drd´s fiskar) fixade det på första försöket men då hade de ett 250 liters akvarium för sig själva.
                De (syskonen till drd`s) jag har nu i mitt 500 liters lägger sällan ägg överhuvudtaget eftersom de inte kan hålla revir i akvariet.

                Mvh

                olof
                http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                Kommentar

                • Baltazar79
                  Användare
                  • August 2006
                  • 116

                  Då va de filmdags igen. Denna gång från mitt 375 liters kar. De är precis efter ett delvattenbyte så de har vrvlat upp lite skit från botten mn de får ni leva med

                  Den som har extremt bra syn kan se en romkaka på Den stora grottan där Metaehonan står och vaktar.

                  Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                  //Ingemar

                  Kommentar

                  • Gäst

                    Ursprungligen postat av Baltazar79
                    Då va de filmdags igen. Denna gång från mitt 375 liters kar. De är precis efter ett delvattenbyte så de har vrvlat upp lite skit från botten mn de får ni leva med

                    Den som har extremt bra syn kan se en romkaka på Den stora grottan där Metaehonan står och vaktar.

                    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                    //Ingemar
                    Jo, nog tycker jag att man med lite god vilja kan se romkakan, trevligt.
                    Har du "hyffsat" pumptryck i det karet ochså elller är det vallisnerian som lurar ögat?
                    Sjyssta intryck, fortsätt filma!

                    Mvh/Andreas.

                    Kommentar

                    • Baltazar79
                      Användare
                      • August 2006
                      • 116

                      Ursprungligen postat av A C-son
                      Jo, nog tycker jag att man med lite god vilja kan se romkakan, trevligt.
                      Har du "hyffsat" pumptryck i det karet ochså elller är det vallisnerian som lurar ögat?
                      Sjyssta intryck, fortsätt filma!

                      Mvh/Andreas.
                      Hehe ja man kan nog ana lite av kakan. Jag har ett ytterfilter på 1200 liter plus en cirkulationspump på 1000 liter i de karet
                      Kul att filmerna uppskattas. Fler får mer än gärna haka på.

                      //Ingemar

                      Kommentar

                      • Crenicichla
                        Användare
                        • November 2006
                        • 1055

                        Metae hanen ser ut att vara en riktigt biff, hur stor är han?

                        Snyggt inrett med!

                        MVH

                        Kristofer
                        MVH

                        Kristofer

                        Kommentar

                        • Baltazar79
                          Användare
                          • August 2006
                          • 116

                          Ursprungligen postat av Crenicichla
                          Metae hanen ser ut att vara en riktigt biff, hur stor är han?

                          Snyggt inrett med!

                          MVH

                          Kristofer
                          Skulle gissa på att han ligger runt 15 cm ungefär ingen riktig koll.

                          mvh

                          Kommentar

                          • c90368
                            Användare
                            • September 2007
                            • 890

                            Härligt akvarium

                            Framförallt roligt att se Kejsartetror, ångrar att jag inte köpte sådana igen. En fin tetra som av någon anledning inte verkar vara så populär?
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Baltazar79
                              Användare
                              • August 2006
                              • 116

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Härligt akvarium

                              Framförallt roligt att se Kejsartetror, ångrar att jag inte köpte sådana igen. En fin tetra som av någon anledning inte verkar vara så populär?
                              Tack!
                              Ja de är helt klart en av mina favorittetror så de är lite konstigt att dom inte är populära när dom blir så snygga

                              Kommentar

                              • Gäst

                                En grupp Corydoras aeneus bjuder gärna ett Heros notatus-yngel på lite wafer... Mvh/Andreas.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...