SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Pabbe
    svarade
    Ursprungligen postat av KuRtaN
    Kanske fixar lite fler kort senare idag, hade vart kul om ngn annan kunde fota lite i sitt SA kar! Så jobbigt är det faktiskt inte så kom igen nu!
    Om några veckor med kameran tillbaka ska jag försöka få till bilder på mina Satanoperca jurupari och G. "tapajos orangehead" här

Köpte 10 st VF leucosticta som nu visar sig vara jurupari. 100 på det blir jag väl först när de lekt så jag ser hur de hanterar ruvningen; leucostictan ska ju vara larvofil, juruparin ovofil.
    Hur som så är jag nöjd med mina jurupari men leucostictan är ju snyggare till färg och teckning...Dina verkar vara grymt snygga ex.

Lämna en kommentar:

• KuRtaN
    svarade
    Kanske fixar lite fler kort senare idag, hade vart kul om ngn annan kunde fota lite i sitt SA kar! Så jobbigt är det faktiskt inte så kom igen nu!

Lämna en kommentar:

• chippog
    svarade
    fy vad granna fiskar! jag smäller av, vill ha, vill ha, har ingen plats får njuta av dina iställe. nåt foto nån gång igen? tack så länge i alla fall!

Lämna en kommentar:

• oaken
    svarade
    Riktigt snygga!

Lämna en kommentar:

• KuRtaN
    svarade
    Vet inte exakt, dom är köpta på nols ciklidhobby för ca 2 år sedan. Då var dom iofs redan 15cm ungefär. Skulle tippa på mellan 3-5 år någonstans.

Lämna en kommentar:

• Micke_720
    svarade
    Hej

Vilka stiliga rackare..Hur gamla är dina Leucostictia?

Lämna en kommentar:

• KuRtaN
    svarade
    Här kommer 2 kort till på mina juveler Den ena när hanen putsar en av rötterna dom leker på ibland.

Lämna en kommentar:

• KuRtaN
    svarade
    Jag har 3 st som är mellan 15-22cm varav 2 st är ett lekpar, sen har jag 6st i 10-14cm storlek som inte lekt ännu.

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
    O så granna! Hur många har du ?

Lämna en kommentar:

• Alexander Ylipää
    svarade
    O så granna! Hur många har du ?

Lämna en kommentar:

• KuRtaN
    svarade
    Mina Leucostictia i full lek

Lämna en kommentar:

• KuRtaN
    svarade
    Ja, 3 av dom 9 är stora Stora hanen är 20cm+

Ursprungligen postat av A C-son
    Härligt!
    Rediga Satanoperca...

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av KuRtaN
    Då Beast har sparkat liv i denna tråden och jag råkat se det så åkte kameran fram Här kommer lite kort.
    Härligt!
    Rediga Satanoperca...

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• KuRtaN
    svarade
    Då Beast har sparkat liv i denna tråden och jag råkat se det så åkte kameran fram Här kommer lite kort.

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av Malawe
    Snygga Discus!...men är det där en Discusvariant på Malawisoppa? Inte meningen att vara elak alls..men det är väl lika många variationer som fiskar på den bilden? Kanske 3 varianter?

Jag har blivit smått förtjust i Discus igen efter ett antal år bortavaro från den delen av akvariehobbyn.
    Hehehe du har så rätt, det är Discussoppa Det är till och med 5 olika varianter, 15 totalt, men det är så jag vill ha det

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Och så lite översikts bilder på karet..
    Snygga Discus!...men är det där en Discusvariant på Malawisoppa? Inte meningen att vara elak alls..men det är väl lika många variationer som fiskar på den bilden? Kanske 3 varianter?

Jag har blivit smått förtjust i Discus igen efter ett antal år bortavaro från den delen av akvariehobbyn.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...