Räkmix

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wofflan
    NCS Medlem
    • September 2003
    • 660

kör du bara ordentligt i en mixer så behöver du inte köra genom en sil
    jag brukar börja med att riva de halvtinde räkorna med mixern sedan kör likadant med ärtorna och sedan jobba ihop mixen med resten av ingredienserna med hjälp av mixerkniven, funkar väldigt smidigt
    Mvh Fredrik

Kommentar

• tezz
      Användare
      • February 2006
      • 1069

Ursprungligen postat av malawijanne
      sök på, fisk och akvariereleterade bilder del 1, där har jag lagt ut lite bilder på mina fiskar.mvh janne
      Såg bra ut i formen färgen går därimot ej att avgöra då allt man ser är lila och illrött
      Det vore mycket trevligare att få se lite annan färg med men smaken är ju olika

Kommentar

• malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

Ursprungligen postat av tezz
        Såg bra ut i formen färgen går därimot ej att avgöra då allt man ser är lila och illrött
        Det vore mycket trevligare att få se lite annan färg med men smaken är ju olika
        ja det fanns väl gula och blå fiskar också.mvh janne

Kommentar

• tezz
          Användare
          • February 2006
          • 1069

Ursprungligen postat av malawijanne
          ja det fanns väl gula och blå fiskar också.mvh janne
          Ärligt talat byt lysrör skulle se mycket bättre ut då eller är det bara jag som har fel på synen

Kommentar

• malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

Ursprungligen postat av tezz
            Ärligt talat byt lysrör skulle se mycket bättre ut då eller är det bara jag som har fel på synen
            ja, det är väl en väldig tur att det finns utrymme för olika smaker.mvh janne

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

När jag gör räkmix så gör jag som Patrik skrivit...dvs arbeta ned ingredienserna till puréliknande konsistens. Det fungerar absolut bäst och sedan måste man vara noga med att de sammanförda ingredienserna blandas noga.

Kommentar

• Alexander Ylipää
                Användare
                • October 2003
                • 3615

Ursprungligen postat av Malawe
                När jag gör räkmix så gör jag som Patrik skrivit...dvs arbeta ned ingredienserna till puréliknande konsistens. Det fungerar absolut bäst och sedan måste man vara noga med att de sammanförda ingredienserna blandas noga.
                Man kan med andra ord inte mixa smeten för fint? Jag gör precis likadant.
                Mvh Alex

Kommentar

Arbetssätt...