Delfinslakt - inte okej!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Hej!

Hej!
    Det är nog fanken skillnad på älghanteringen och det vå såg i filmen om delfinslakt är du helt utan känslor Red Cloud,jag har då ALDRIG sett älggjägare släpa en levande älg efter en traktor här släpades delfiner levande och blödande efter en lastbil det är nog en jävla skillnad vill jag påstå,/Ann-Mari

Kommentar

• Decimus
      Användare
      • June 2006
      • 961

har du info om hur många de dödar i japan då? har japan koll på hur stor artgruppen är av delfiner så de vet att de jagar på så sätt att jakten kan underhållas så delfinerna inte tar slut och utrotas?

Isverige bedriver vi sk "skyddsjakt" på älg och det är så att älgstammen lika så Lo djur, bäver osv osv fgaktiskt växer pg de spec skjut reglrer som gäller. så om man hade spec jakt regler som på älg.. fine skjut på bara. bara arten har möjlighet att leva vidare på bra genetiska grunder...

Kommentar

• ozric
        Användare
        • March 2004
        • 3187

Oj, sådana starka reaktioner det blev... Håller delvis med Red Cloud på många punkter här.
        Lätt att arga upp sig inför detta men man orkar inte / bryr sig inte om vad man själv petar isig utan att ens ägna en tanke på hur DE djuren har behandlats.
        Känner man empati,äckel och avsky inför sådan här behandling av djur och känner sig maktlös inför det så kan man alltid börja med sig själv...
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
          Jodu Ozric jag tar in dom i ett ljudisloerat rum där får dom smaka på min ilska,har du sett video n eftersom du verkar helt befriad från känslor??/Ann-Mari

Kommentar

• Decimus
            Användare
            • June 2006
            • 961

ställer mig starkt frågande till jaktmetoderna bara. det här med biologisk mångfald ni vet..

Kommentar

• ozric
              Användare
              • March 2004
              • 3187

På vilket sätt verkar jag vara befriad från känslor, Annmari!?

"Varför letar du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget !?" Citat från Bibeln
              c",)

Kommentar

• Rhodebaert
                Användare
                • February 2006
                • 557

Det verkar ju vara en vettig grej att protestera mot. Någon som har skrivit under med sin riktiga epostadress och kan bekräfta att det inte är ett sätt att samla in adresser att spamma till?

Är alltid kritisk till att lämna ut epostadressen och det borde alla vara.
                Det går alltid en senare buss.

Kommentar

• albjohn
                  Användare
                  • September 2006
                  • 36

Man blir ledsen när man ser hur fullständigt känslokalla människor kan vara när det gäller djur, men nu är då mitt namn på listan i alla fall och man får verkligen hoppas att alla dessa hundratusentals namnunderskrifter kan påverka Japan.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                    Om du har sett bilderna Ozric så borde du reagera med avsmak,det GJORDE jag ,jag är inte bättre än dig men jag tycker att har man sett dessa bilder så blir man fly förbannad,när jag var liten då gick en underbar serie på svt som hette "Flipper" jag och mina systrar älskade den serien ser man sen hur dom behandlar delfiner i Japan blir man lindrigt sagt förbaskad,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                      Så nu har jag undertecknat protestlistan,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• m[A]use^
                        Användare
                        • December 2005
                        • 909

Där tycker jag vi ska va med allihopa. Det minsta vi kan göra för dessa stackars delfiner.

Något av det brutalaste jag har sett! Blev djupt tagen av misshandeln av dessa djur! Förstår inte, o det gör mig arg. Förstår att andra blir det oxå å spyr ut galla om allt möjligt.

Tycker vi får ha förståelse efter detta klipp.... Vet att det försigår mkt djurplågeri i världen. Inte ofta vi reagerar för det vi inte ser mår vi inte dåligt av. Såg en dokumentär om päls på tv för några år sedan. Va något asiatiskt land igen som alltså flår hundar levande.

Efter det programmet har jag fått men för livet!!! Vad ska man göra när det känns som det inte finns något man kan göra?
                        Min zoon
                        -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                        Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                        http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• Cissi
                          Användare
                          • June 2006
                          • 357

Ursprungligen postat av Rhodebaert
                          Det verkar ju vara en vettig grej att protestera mot. Någon som har skrivit under med sin riktiga epostadress och kan bekräfta att det inte är ett sätt att samla in adresser att spamma till?

Är alltid kritisk till att lämna ut epostadressen och det borde alla vara.
                          Jag skrev under med min riktiga adress. Fick bara ett mail där det bla stod att man kunde skicka det till sina kompisar etc. Inget annat skräp har trillat in.
                          Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

Kommentar

• ozric
                            Användare
                            • March 2004
                            • 3187

Vad dryg du är nu, Ann-marie! Du vet ingenting om hur jag reagerade på filmen så varför kalla mig "känslo-befriad"!?
                            Vad jag valde att officiellt reagera på var på de inlägg som tyckte delfinslakten var "vidrigt,sjukare " osv än vilken annan päls/kött-djurbehandling som helst (nja).

Lev som du lär!
                            c",)

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                              Okej jag förstår Ozric jag var bara sä förbannad när jag såg filmen var inget personligt menat,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Cissi
                                Användare
                                • June 2006
                                • 357

Jag tror alla blir förbannade, reaktionerna är nog i stort sett samma, man uttrycker sig olika bara. Istället för att spy galla här har jag vidarebefodrat länkarna till nästan alla mina e-postkontakter för att kunna bidra med att få stopp på detta. Hade jag kunnat göra mer så hade jag gjort det, men detta är i alla fall en början.
                                Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

Kommentar

Arbetssätt...