Delfinslakt - inte okej!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-Maja
    Användare
    • December 2004
    • 1324

    Delfinslakt - inte okej!?

    Delfinen är visserligen inte en fisk men jag vill ändå utnyttja det här forumet för att visa upp något som jag tycker är hemskt och vill försöka stoppa. Se filmen och reagera gärna genom att skriva under petitionen.


    Video : http://www.glumbert.com/media/dolphin

    Petition: http://www.petitiononline.com/golfinho

    PS Jag har lagt tråden i den här ämnesrubriken med flit p g a att övrigt/övrigt inte visas på startsidan (vilket jag för övrigt tycker är dumt).
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Det är jäkligt tråkigt att se...man känner avsky...men samtidigt vet man att människan inte är bättre än såhär.

    Kommentar

    • Boffe
      Användare
      • February 2003
      • 102

      #3
      Fyfan!
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=288348

      Kommentar

      • Rasmus Pedersen
        Användare
        • September 2006
        • 304

        #4
        Själv har man ingen lust att ens titta...
        MVH

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

          #5
          den var uppe på zoopet för ett tag sen, helt sjukt

          Kommentar

          • Cissi
            Användare
            • June 2006
            • 357

            #6
            Usch och FY!!! Vet inte ens vad jag ska skriva för att få fram hur jag reagerar. Om man nu måste ha ihjäl dom kan man väl göra det på ett snyggt och icke plågsamt sätt, detta är ju det värsta!

            Kommer säkert drömma mardrömmar inatt.
            Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

            Kommentar

            • m[A]use^
              Användare
              • December 2005
              • 909

              #7
              Ingen lust man får å åka över å dräpa några japaner! Sjuka äckliga as! Fy fan!!! Lider med dom stackars försvarslösa delfinerna!

              Männsikan har en sadistisk sida!
              Min zoon
              -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
              Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
              http://www.malawifreaks.se/forum

              Kommentar

              • Zircons
                Användare
                • November 2006
                • 43

                #8
                Grisar

                Riktiga grisar är va dom är!!!!!! skära halsen av dom kanske inte vore fel

                Kommentar

                • edlund
                  Användare
                  • February 2005
                  • 152

                  #9
                  Ursprungligen postat av Zircons
                  Riktiga grisar är va dom är!!!!!! skära halsen av dom kanske inte vore fel

                  HJåller med ovanstående.Skära halsen av dom långsamt hade inte vart en dum ide!

                  Kommentar

                  • Decimus
                    Användare
                    • June 2006
                    • 961

                    #10
                    fy satan, det där var bland det obehagligaste jag sett på länge, vilka jevlar..

                    sammtidigt blir jag så besviken över att vi männiksor kan få för oss att göra ngt så dant.. utrota en hel flock... jakt vist men urvalsjakt måste det väll endå bedrivas frö den typen som vi såg där är inte hållbar... helvete skulle vilja skälla ut dem efter råge..

                    varför i helvete äter man delfiner?

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #11
                      Hej!

                      Hej!
                      Nu jävlar är tanten elak får jag tag i dessa sjuka jävla idioter so kommer jag och använda hela min arsenal i kamsport för och TOTALELIMINERA dom,för den som undrar,jag svart bälte i kinesisk Wushu och har tävlat i bla stavfrom kom på andra plats i en tävling jag skulle ta min Kungfu stav köra upp den i ett visst hål hos dessa idioter sen skulle jag köra teknikerna Chenti och Suchen på dom jag lovar dessa delfinplågare skulle plågas tills fan själv tar dom har lust och ringa Japans ambbassad och utmana hela personlalen i fighting,Mvh Ann-Mari

                      Kommentar

                      • Red Cloud

                        #12
                        Jag känner inte till forumets regler exakt men är det verkligen tillåtet att skriva att man ska borde skära halsen av vissa folkgrupper? Tre användare som vill slå ihjäl folk är ju faktiskt ännu mer skrämmande än vad som visades i videon.

                        Jag har ingen aning om hur många som är vegetarianer på det här forumet men en klar majoritet av svenska folket är det inte. Det är knappast så att allt det kött vi äter från grisar, kor, får, hönor osv har kommit till utan att djuren led väldigt mycket. Visserligen har den svenska slakten bättre regler än många andra länder men det går inte att komma ifrån att vi på en industriell skala föder upp djur endast för att slakta dem.

                        Delfinernas slakt är kanske grymmare än den vi utsätter våra djur för men delfinerna fick i alla fall växa upp i frihet så vilka djur som lider mest totalt är svårt att säga.

                        Ursprungligen postat av Decimus
                        varför i helvete äter man delfiner?
                        Av samma anledning svenskar äter julskinka förmodligen.

                        P.S Jag äter inte delfin och har inga planer på att göra det. Tycker bara det är hyckleri när vi blir rasande på andra länder som dödar djur X när vi själva slaktar djur Y & Z utan att reflekterar över det.

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #13
                          Hej!

                          Hej!
                          Red Cloud du kan ju titta hur EU hanterar djur och jämföra med dessa länder det är för jäkligt helt enkelt och jo det jag sa jag blir förbannad och viker inte ifrån det,skulle dom göra så med min hund då förpassar jag dom till dom sälla jaktmarkeran innan dom hinner blinka,Mvh Ann-Mari PS Håller dock med dig att vi hanterar djuren mycket dåligt

                          Kommentar

                          • Decimus
                            Användare
                            • June 2006
                            • 961

                            #14
                            Ursprungligen postat av Red Cloud
                            Jag känner inte till forumets regler exakt men är det verkligen tillåtet att skriva att man ska borde skära halsen av vissa folkgrupper? Tre användare som vill slå ihjäl folk är ju faktiskt ännu mer skrämmande än vad som visades i videon.

                            Jag har ingen aning om hur många som är vegetarianer på det här forumet men en klar majoritet av svenska folket är det inte. Det är knappast så att allt det kött vi äter från grisar, kor, får, hönor osv har kommit till utan att djuren led väldigt mycket. Visserligen har den svenska slakten bättre regler än många andra länder men det går inte att komma ifrån att vi på en industriell skala föder upp djur endast för att slakta dem.

                            Delfinernas slakt är kanske grymmare än den vi utsätter våra djur för men delfinerna fick i alla fall växa upp i frihet så vilka djur som lider mest totalt är svårt att säga.



                            Av samma anledning svenskar äter julskinka förmodligen.

                            P.S Jag äter inte delfin och har inga planer på att göra det. Tycker bara det är hyckleri när vi blir rasande på andra länder som dödar djur X när vi själva slaktar djur Y & Z utan att reflekterar över det.


                            njae men tycker det ären signifikativ skillnad mellan delfiner och kor som är fram avlade för kött produktion och som avlider med slaktmaskar...

                            dessutom som jag sa kor grisar får osv osv avlas fram delfiner gör man inte, därför så finns det bara ett visst bestånd, så när man tar bort HELA flockar tar man bort genetisk mångfald osv osv..
                            är själv ingen vegtarian men sånt här ursinnigt våld får mig att tända på alla 4 cylindrar...
                            Senast redigerad av Decimus; 24 February 2007, 20:46.

                            Kommentar

                            • Red Cloud

                              #15
                              Ingen har väl sagt att man ska äta enskilda människors hundar. Man äter visserligen hund i Korea där de föds upp ungefär som vi föder upp får och grisar för att ätas.

                              Om man som Decimus är emot delfinjakt för att de inte är uppfödda som kor är det väl en annan sak. Vore det ok att döda delfiner om man födde upp dem i fågenskap då?

                              För övrigt skjuter vi i Sverige cirka 100 000 älgar varje år. Betydligt fler än antalet dödade delfiner i Japan.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...