Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Hej!
Jag kom hem från semestern igår och tänkte dela med mej lite av några av fiskarna jag "besökte" på resan. Kommer säkert mer senare om intresse finns.
1. En röd arrowana av något slag på en Flowermarket i Beijing. Vet inte vad denna besten kostade, men en lite mindre i en annan butik kostade ca 30000kr.
2. En av butikerna på samma Flowermarket som ovan. Hela akvarieställningen är byggd på plats, i glas. Inga aluställningar här inte! =)
3. En ful fisk med stort F! Trots sitt utseende stod det 15000kr på prislappen. Kineser är bra konstiga!
4. Målad fisk, tror det är en gurami. Hade moder natur skapat denna varelse hade det varit en fröjd för ögat, nu blir jag bara magsjuk...
5. På Sanya´s flygplats (på ön Hainan, 4 timmars flygresa söderut från Beijing) har dom koikarpar ute på gården (rökrutan). Vid fototillfället blir dessa matade med chips av en liten kines
Mvh
BjörnKommentar
-
Tog lite bilder på hongi-ynglen nu när dom börjat växa till sig lite. Dom är väl en 3-4 cm nu (jag och ögonmått...).Daniel AndréassonKommentar
-
Här kommer lite fler bilder från min semesterresa..
1. Ett STORT akvarie på Beijing Zoo Aquarium. Helt klart värt ett besök!
2. En stor j*vla fisk i akvariet på bilden ovan. Tyvärr blev det inte fler bilder på Beijing Zoo. Så går det när man försöker spara lite pengar på att köpa ersättningsbatterier till kameran istället för orginal... =(
3. På fiskrestaurangerna väljer du själv ut fisken du ska äta. Vilken hade du valt? (Nån som vet vad det är för fisk?)
4. Ett saltkar i en av butikerna på blomstermarknaden. fint!
5. "Packade som sillar" är ju ett välbekant uttryck. Men det borde kanske vara "packade som kinesiska papegojciklider"? I mitten syns bla några röda arrowanor och en rocka. Överst några stora silverarrowanor och en skum gädda.
Om intresse finns så kanske det blir en artikel till CB till hösten. Nån som hade velat läsa en reseguide för en akvarist i Beijing?
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
Roligt med lite bilder
Mat fisken ser ut som Röd Talipia fanns ju med i senaste CB numretKommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Skalarerna ville vara med och städa igår. De var som tokiga att titta på skiten som for genom slammsugen
De vill även vara med och dra i rötterna när jag planterar växter. Riktigt roliga fiskar så nu känns det bra igen efter mina malawi kastade in handduken.Senast redigerad av MagArne; 06 July 2007, 08:26.Kommentar
-
Kommentar
-
Här kommer lite fler bilder från min semesterresa..
1. Ett STORT akvarie på Beijing Zoo Aquarium. Helt klart värt ett besök!
2. En stor j*vla fisk i akvariet på bilden ovan. Tyvärr blev det inte fler bilder på Beijing Zoo. Så går det när man försöker spara lite pengar på att köpa ersättningsbatterier till kameran istället för orginal... =(
3. På fiskrestaurangerna väljer du själv ut fisken du ska äta. Vilken hade du valt? (Nån som vet vad det är för fisk?)
4. Ett saltkar i en av butikerna på blomstermarknaden. fint!
5. "Packade som sillar" är ju ett välbekant uttryck. Men det borde kanske vara "packade som kinesiska papegojciklider"? I mitten syns bla några röda arrowanor och en rocka. Överst några stora silverarrowanor och en skum gädda.
Om intresse finns så kanske det blir en artikel till CB till hösten. Nån som hade velat läsa en reseguide för en akvarist i Beijing?
Mvh
Björn
Jag tror matfisken också är en röd tilapia hybrid
Det är ingen skum gädda utan en Arapaima gigas?
Schyssta arowanor vill ha en röd arowana heheKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar