Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • palleh
    Användare
    • December 2006
    • 704

Lägger in ett par oredigerade bilder på några firrar

1 Och 2 Phenochilus Tanzania
    3.Fuelleborni Katale
    3.Röd zebra hona

Ifall någon photoshoppare vill göra sin vanliga "runda" på någon/några bilder så skulle det va kul att se vart bilderna hamnar när dem är färdig redigerade.
    (Har inte photoshop för tillfället och är inte heller bra på det)
    Senast redigerad av palleh; 10 June 2007, 22:53.
    http://picasaweb.google.com/palleph

Nya bilder laddas upp hela tiden

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Ursprungligen postat av palleh
      Lägger in ett par oredigerade bilder på några firrar

1 Och 2 Phenochilus Tanzania
      3.Fuelleborni Katale
      3.Röd zebra hona

Ifall någon photoshoppare vill göra sin vanliga "runda" på någon/några bilder så skulle det va kul att se vart bilderna hamnar när dem är färdig redigerade.
      (Har inte photoshop för tillfället och är inte heller bra på det)
      Vart har du lagt bilderna?

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

Lite svårt o göra nått vettigt när du kör med blixten fel inställd... det är för mycket blixt i förhållande till övrig ljus så bilden blir så skev i färgerna att man blir låst. Orkar man frilägga o fixa sanden försig osv kanske det går att fixa hyffsat med då hamnar man ju långt ifrån den vanliga rundan =)
        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• palleh
          Användare
          • December 2006
          • 704

Bild 1 är inte tagen med blixt men förstår vad du menar men tycker det blir alldeles för ljust om man kör med blixt där det är mycket ljus. Men tack för tipset ska försöka mej på det lite mer=)
          http://picasaweb.google.com/palleph

Nya bilder laddas upp hela tiden

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

• deelay
            Användare
            • September 2002
            • 5394

Lite jacobfreibergi otter point, han tog över burken på 5min, iof efter att jag håvade upp afrorna som fick tokspelet när det kom i lite ny fisk. Inte världens bästa bilder men jag var bara tvungen att försöka fota han när han levde rövare =)

Kommentar

• Erik Österlund
              Användare
              • January 2005
              • 3788

Ursprungligen postat av deelay
              Lite jacobfreibergi otter point, han tog över burken på 5min, iof efter att jag håvade upp afrorna som fick tokspelet när det kom i lite ny fisk. Inte världens bästa bilder men jag var bara tvungen att försöka fota han när han levde rövare =)
              Grymt snygg firre det där du...

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

Ursprungligen postat av Erik Österlund
                Grymt snygg firre det där du...
                Asså vad han färgade ut när han kom hem, det va den som gick längst in i en liten burk vid golvet.
                Den andra hanen finns kvar... har bara lite yngel från dom nu men efter att han blev så bra hemma får man nog dra upp ett ett gäng så inte stammen försvinner.

Kommentar

• rent vatten
                  Användare
                  • November 2005
                  • 530

Asså vad han färgade ut när han kom hem, det va den som gick längst in i en liten burk vid golvet.
                  Den andra hanen finns kvar... har bara lite yngel från dom nu men efter att han blev så bra hemma får man nog dra upp ett ett gäng så inte stammen försvinner.
                  Den blå färgen på huvudet ,är inte det photofixat? Jag har aldrig sätt den mörk blåa färgen tidigare.Jag tycker den är snygg, men undrar om du inte har laborerat lite?

Kommentar

• deelay
                    Användare
                    • September 2002
                    • 5394

Ursprungligen postat av rent vatten
                    Den blå färgen på huvudet ,är inte det photofixat? Jag har aldrig sätt den mörk blåa färgen tidigare.Jag tycker den är snygg, men undrar om du inte har laborerat lite?
                    Ja undra sa flundra =) nä da den har blått på huvet.
                    Det fanns en annan hane från samma stam för ett par år sedan som hade ännu mer blått på huvet och svart lila på kroppen, mycket snygg.
                    Det blå kommer fram tydligare med MH 13000K till skillnad mot när man kör med tex powerglo rör.

Här kan du se med en annan fisk på samma bild, en av malawijannes gammal fryeris.
                    Senast redigerad av deelay; 12 June 2007, 21:58.

Kommentar

• rent vatten
                      Användare
                      • November 2005
                      • 530

Ja undra sa flundra =) nä da den har blått på huvet.
                      Det fanns en annan hane från samma stam för ett par år sedan som hade ännu mer blått på huvet och svart lila på kroppen, mycket snygg.
                      Det blå kommer fram tydligare med MH 13000K till skillnad mot när man kör med tex powerglo rör.

Här kan du se med en annan fisk på samma bild, en av malawijannes gammal fryeris.
                      Den bilden var bra.Jag tänkte på bild nummer 2 tidigare, där syns blå konturer runt fiskens huvud.

Kommentar

• deelay
                        Användare
                        • September 2002
                        • 5394

Den bilden var bra.Jag tänkte på bild nummer 2 tidigare, där syns blå konturer runt fiskens huvud.
                        Det simmar en blå fisk bakom =)=)) en P. phenochilus Mdoka som är blå. Trickfoto ==)

Kommentar

• rent vatten
                          Användare
                          • November 2005
                          • 530

Det simmar en blå fisk bakom =)=)) en P. phenochilus Mdoka som är blå. Trickfoto ==)
                          ja, det var ett bra trickfoto på en snygg fisk.det är den snyggaste otter point jag har sätt.Är den til salu?

Kommentar

• deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

ja, det var ett bra trickfoto på en snygg fisk.det är den snyggaste otter point jag har sätt.Är den til salu?
                            nae )/... jag har bara 10st kvar i olika storlekar från den stammen, måste bygga upp den stammen lite först.

Kommentar

• Rauken
                              Användare
                              • January 2007
                              • 310

Äntligen...

Efter lång väntan på att få "rusta" detta kar så är det äntligen igång...
                              Fisksammansättningen hade jag bestämt mig för för mer än ett år sedan (Demasoni & Golden). Fick dock vänta ganska länge på bakgrunden och sedan gällde det att få tag på invånare...
                              Det är ännu lite brunalger på stenarna eftersom karet är ganska nystartat, men jag räknar med att dom snart matchar bakgrunder bättre..
                              När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

Kommentar

• Bright_Blue
                                NCS Medlem
                                • June 2004
                                • 1582

Ser bra ut. Hur är Malawi/tanganyika-utbudet på Gotland?

Kommentar

Arbetssätt...