Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • December 2004
    • 3060

nej det är en (vf) lions cove,
    ska kolla runt lite på bla canon och nikons dslr.
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Björn
      Användare
      • April 2002
      • 787

Att fota malawi var lite svårare än Svärdbärare och Molly. Större kar, skitigare rutor och snabbare fiskar är tydligen ingen bra kombination...

Men men, bilderna blev hyffsade iallafall.
      fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

Damn vad många auratusar du har Björn... kan tänka mig att det e full fart i den burken.
        Det va en lustig krabat på dom andra 3 korten, jag har nog alldrig sett en sån förr, vad är det för fisk?
        Korten ser ut att vara på rätt väg... lite träning med nya kameran så kommer det bli kalas kort.

Min ny afra cobue har spöat på dom andra så mycket nu så nu verkar det som att hans nästa projekt är att skrämma mig, så fårt jag kommer med kameran och sätter mig så anfaller han mot där jag sätter mig... har nog alldrig sett en mbuna göra så förut, nån annan som har haft nått liknande beteende?
        Bifogar en bild där man kan se vad jag menar.
        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Björn
          Användare
          • April 2002
          • 787

Många auratus? Ja, sist jag räknade dom så var där (minst) 49st. Fast dom är rätt snälla, konstigt nog. Det går nog ca tre honor på en hane, så det är kanske en bidragande orsak till att dom fungerar så bra. Föräldrarna till denna grupp var lite tjurigare, men VF auratus ska ju vara det. Verkar nästan som att F1orna tappat lite av sitt jobbiga lynne... =)

Fisken på bild 2,3,4 är rätt kul, det förvånar mej inte att du inte känner till den. Jag har själv ingen som helst aning om vad det kan vara. Jag köpte en grupp zebror av okänd sort och märkte rätt tidigt att deras yngel inte var speciellt lika sina föräldrar. Drog upp ynglena (bla den på bilden) för att se vad det skulle bli av dom. Jäkligt fina fiskar, men som sagt helt okända. Med största sannolikhet är det en ovanligt lyckad korsning.
          tar dock inga yngel på dessa bastarder, så ni kan vara lugna

Kommentar

• specmats
            Användare
            • December 2004
            • 3060

faan att du visar så många auratusar! Abstinens för den kanske vackraste malawiarten..shit at ja har misslyckats så med de projektet

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Björn
              Användare
              • April 2002
              • 787

Specmats: Min grupp kommer att säljas i mitten av sommaren. Det är bara att komma ner och hämta!

Kommentar

• specmats
                Användare
                • December 2004
                • 3060

Ursprungligen postat av Björn
                Specmats: Min grupp kommer att säljas i mitten av sommaren. Det är bara att komma ner och hämta!
                hehe! jadu det är frestande, dom ser fina ut, är det odlat eller vf?

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Falköping Andreas
                  Användare
                  • February 2006
                  • 1214

Ursprungligen postat av specmats
                  hehe! jadu det är frestande, dom ser fina ut, är det odlat eller vf?
                  Står i ett tidigare meddelande att det är F1.
                  http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• Björn
                    Användare
                    • April 2002
                    • 787

Precis som Andreas skrev så är det finfina F1or, efter en VF grupp jag hade tidigare. Dom är mycket produktiva, om det är så att du har planer på att odla. Det senaste halvåret har jag hela tiden haft minst två honor som tuggat, inte en enda dag utan tugg. Som mest tror jag det var åtta eller nio honor som gick och tuggade samtidigt. Jag har dom dock bara "för syns skull" och har inte tagit vara på ett enda yngel.

Mvh
                    Björn

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Liiite mycket försäljningsreklam nu va?

Kommentar

• Sacrium
                        Användare
                        • November 2005
                        • 353

Hade ett helt gäng klockrena f1 från fina vf föräldrar, men som jag trots att jag älskart just auratus fick göra mig av med. Dom kan vara så riktigt griniga ibland

Kommentar

• ozric
                          Användare
                          • March 2004
                          • 3187

Deelay; Ang. din Afra där...kan det inte va så att han e så pass "på" så att han kör mot sin egna spegelbild om det är mörkt i rummet som du sitter i?? Hade nämligen en Chilumba-(Katale) Zebra som gorde så om kvällarna.
                          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                          c",)

Kommentar

• deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

Ursprungligen postat av ozric
                            Deelay; Ang. din Afra där...kan det inte va så att han e så pass "på" så att han kör mot sin egna spegelbild om det är mörkt i rummet som du sitter i?? Hade nämligen en Chilumba-(Katale) Zebra som gorde så om kvällarna.
                            Jo fast sätter jag mig på andra sidan kommer han dit och håller på... sitter jag långt ifrån gör han det inte utan bara när jag sitter med macro objektivet framme vid rutan och som sagt, bara där jag är och han flyttar efter mig...
                            http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• specmats
                              Användare
                              • December 2004
                              • 3060

Ursprungligen postat av Sacrium
                              Hade ett helt gäng klockrena f1 från fina vf föräldrar, men som jag trots att jag älskart just auratus fick göra mig av med. Dom kan vara så riktigt griniga ibland
                              har känslan att de vf är de värsta, just i inkörningsstadiet när de är ganska färska, sen brukar det lägga sej och det är kanske en acklimatiseringsperiod för den nya akvaristiska kulturen, mina dåliga erfarenheter är just stora vf grupper där aggressionen har varit extrem i början där det tyvärr har varit kaos!, jämfört med tropheusgrupper är auratus en HELT ANNAN FEMMA...

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• drd
                                Användare
                                • December 2004
                                • 1112

Ursprungligen postat av deelay
                                Korten ser ut att vara på rätt väg... lite träning med nya kameran så kommer det bli kalas kort.
                                .
                                Nye kameran ? E de laesken som smittat dig så du måste skaffa en Mark 3 ?
                                // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                                Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

Arbetssätt...