Ursprungligen postat av Matz Karlsén
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Tack för det! Ja jag gillar den skarpt och enligt artbeskrivningen så skall den bli 9 cm lång vilket skulle innebära att mina bara har ett par centimeter till att växa upp på. Skickar en bild som jag idag har tagit på mitt 720-literskar. Det kommer att bli betydligt grannare sen när växterna har tagit fart och sen tänkte jag skaffa lite större rötter också. Men just nu är plånboken lika tunn som scans tunna skivor!!! Så det får vänta ett tag till.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Matz, kul att se dina snygga sydamerikanska fiskar. Och dina stenar, din sand och dina växter. Men förlåt om jag svär i kyrkan och ifrågasätter modulerna, men jag tycker alltid det är fult. Gråsten i amazonas!? Det är inte heller dina utan ALLA moduler jag tycker är skitfula.
Jag kan bara inte förstå hur man kan gilla artificiella bakgrunder. Vi som håller på med akvarium lite mer hard-core ser ju ändå alltid att det är en replik av något mer eller mindre passande habitat. Viss fördragsamhet kan jag känna kring folk som lägger ner kropp och själ kring att försöka gjuta sten som påminner om ursprunget men jag har hittills ALDRIG sett ett reultat av klass "åhh, är det riktiga stenar/rötter...?".
Matz, förlåt om jag tog plats och utrymme kring ditt inlägg, det är ju egentligen en allmän synpunkt jag har. Eftersom jag vet att min åsikt är kontroversiell vill jag betona att det inte är någon fastlåst princip jag har eller tycker är charmigt provokativ utan helt enkelt bara en rent estetisk ståndpunkt. För mig är moduler av plast i klass med dykare, skepp eller skattkistor.Senast redigerad av Kalle-Maja; 06 May 2007, 02:05.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Kalle-MajaMatz, kul att se dina snygga sydamerikanska fiskar. Och dina stenar, din sand och dina växter. Men förlåt om jag svär i kyrkan och ifrågasätter modulerna, men jag tycker alltid det är fult. Gråsten i amazonas!? Det är inte heller dina utan ALLA moduler jag tycker är skitfula.
Jag kan bara inte förstå hur man kan gilla artificiella bakgrunder. Vi som håller på med akvarium lite mer hard-core ser ju ändå alltid att det är en replik av något mer eller mindre passande habitat. Viss fördragsamhet kan jag känna kring folk som lägger ner kropp och själ kring att försöka gjuta sten som påminner om ursprunget men jag har hittills ALDRIG sett ett reultat av klass "åhh, är det riktiga stenar/rötter...?".
Matz, förlåt om jag tog plats och utrymme kring ditt inlägg, det är ju egentligen en allmän synpunkt jag har. Eftersom jag vet att min åsikt är kontroversiell vill jag betona att det inte är någon fastlåst princip jag har eller tycker är charmigt provokativ utan helt enkelt bara en rent estetisk ståndpunkt. För mig är moduler av plast i klass med dykare, skepp eller skattkistor.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Kalle-MajaMatz, kul att se dina snygga sydamerikanska fiskar. Och dina stenar, din sand och dina växter. Men förlåt om jag svär i kyrkan och ifrågasätter modulerna, men jag tycker alltid det är fult. Gråsten i amazonas!? Det är inte heller dina utan ALLA moduler jag tycker är skitfula.
Matz, förlåt om jag tog plats och utrymme kring ditt inlägg, det är ju egentligen en allmän synpunkt jag har. Eftersom jag vet att min åsikt är kontroversiell vill jag betona att det inte är någon fastlåst princip jag har eller tycker är charmigt provokativ utan helt enkelt bara en rent estetisk ståndpunkt. För mig är moduler av plast i klass med dykare, skepp eller skattkistor.
Det sitter 22 moduler i det karet hör jag för mig. Försök hitta domKommentar
-
Fick med oss 4 clowner hem idag. Två "vanliga" och två svarta men dom svarta var så fula så dom tänker jag inte visa.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinFick med oss 4 clowner hem idag. Två "vanliga" och två svarta men dom svarta var så fula så dom tänker jag inte visa.Tony EnglundKommentar
-
Jag vill se de svarta , även om de har ett fult huvud.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Den är ju jättehäftig!!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinHär kommer han.. bli inte rädda!
(Svårt att fota svart fisk mot svart bakgrund.)
Mvh AlexKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinHär kommer han.. bli inte rädda!
(Svårt att fota svart fisk mot svart bakgrund.)Kommentar
-
-
Matz, förlåt om jag tog plats och utrymme kring ditt inlägg, det är ju egentligen en allmän synpunkt jag har. Eftersom jag vet att min åsikt är kontroversiell vill jag betona att det inte är någon fastlåst princip jag har eller tycker är charmigt provokativ utan helt enkelt bara en rent estetisk ståndpunkt. För mig är moduler av plast i klass med dykare, skepp eller skattkistor.
Mvh
olofKommentar
-
Min nya leksak; Canon EF 70-200/4 L
Nu händer det grejer med bilderna som är så skarpa att det blir brusigt på ISO 200 för att jag beskär bilderna så mycket. =)Mvh
RobinKommentar
Kommentar