discusred: Vet du vilket L-nummer det är på zebra malarna?
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av Fabbodiscusred: Vet du vilket L-nummer det är på zebra malarna?Senast redigerad av Falköping Andreas; 02 May 2007, 16:10.Kommentar
-
Senaste medlemen i fiskfamiljen
Fick 4 st när jag köpte ett par beggade burkar igår, jag tror det är långsträckta pansarmalar.
Långsträckt Pansarmal
Långsträckt PansarmalKommentar
-
Ursprungligen postat av slomanFår väl få tummen ur och bli medlem.
Mvh Magnus Mattiasson, Medlemsansvarig NCSTrappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Tog ett par bilder på mina tanganikidus irsacae yngel som jag fick i mitten på januari o början på februari. Det blev bara 3 på var kull som överlevde men bättre än inget iaf. Lite suddiga o så men man kan iaf ana vad det är på bilden De kommer snart få ett nytt hem hos cheddo i borås fö. fiskarna på bilderna är 2.5-3.5cm caSenast redigerad av Falköping Andreas; 03 May 2007, 18:54.Kommentar
-
-
-
Ursprungligen postat av Falköping AndreasTog ett par bilder på mina tanganikidus irsacae yngel som jag fick i mitten på januari o början på februari. Det blev bara 3 på var kull som överlevde men bättre än inget iaf. Lite suddiga o så men man kan iaf ana vad det är på bilden De kommer snart få ett nytt hem hos cheddo i borås fö. fiskarna på bilderna är 2.5-3.5cm caTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénHäftiga hästnosar. Hur stort kar skulle man behöva för en grupp eller ett par?/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Hästnosar klarar att leva i relativt små kar minst 150 liter skulle jag tro. men större kar är att föredra då de kan bli ganska aggresiva vid lek tider ibland. Irsacaen är dock mycket lugnare än de sorters eretmodusar jag haft tidigare. Den ultimata firren att kompletera ett tanganyika kar då den inte stör egentligen någon annan sort i karet och kräver bara en sten där de kan ha sitt revir. Jag tror dock inte på o köpa ett par i affären o släppa i ett kar. det är nog dömmt att sluta i misär. jag rekomenderar att köpa flera o låta dom para ut sig själva.Senast redigerad av Falköping Andreas; 03 May 2007, 23:28.Kommentar
-
Vi har 3 hästnosar i lokalen som simmar i ett 450L med växter i, skulle där inte funnits växter hade vi nog inte haft 3 idag =) det e en jäkla fart på dom.Kommentar
-
Min Crenicihla wallachii "Rio cumina" hanne har börjat färga ut riktigt fint! Och ser ut så här nu.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayVi har 2 hästnosar i lokalen som simmar i ett 450L med växter i, skulle där inte funnits växter hade vi nog inte haft 3 idag =) det e en jäkla fart på dom.Kommentar
-
Ursprungligen postat av GabbiBorde det inte heta "nöss" när det är flera?Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayhaha jodu... 1 mus och 3 hästnöss (+ar?) =)
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar