Ursprungligen postat av ozric
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question! -
Ok, ursäkten mottagen
Bävar för den dan det kommer SA ur kranen...... Då ska jag fan börja motionera!!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Efter en synnerligen dålig vecka rent generellt så får jag visa en liten ljusglimt i allafall. Otroligt svårfotade (små, välkamouflerade, kvicka), men ändå. Mitt i bilden syns ett yngel av Rhinogobius duospilus. Har i nuläget sex stycken som skuttar omkring i ett 40-liters. Leken och yngelvården var minst sagt udda - hannen var försvunnen i nästan 4 veckor och jag trodde han hade dött. Icke, ruvade gjorde han.
Gabbi,
det kommer fler paletter - tålamod rular!!
Robin,
jepp, det är nog klokast att dela på killisarna. dagetina kan för övrigt vara kvicka på sina egna yngel, så lekmopp är att föredra om du vill odla lite (då behöver du bara flytta lekmoppen till hinken, inte firrarna).Senast redigerad av PatrikMalmo; 25 April 2007, 07:05.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoRobin,
jepp, det är nog klokast att dela på killisarna. dagetina kan för övrigt vara kvicka på sina egna yngel, så lekmopp är att föredra om du vill odla lite (då behöver du bara flytta lekmoppen till hinken, inte firrarna).Mvh
RobinKommentar
-
Palleter jo sådanan har man några st. Här en Vf P taeniatus "klugei" Som vaktar sina småKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinHur länge ska moppen ligga i karet då?Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoTills de har lekt... *flinar* Du får hålla lite koll på honan/honorna och se om de ser avlekta ut (mindre mage). Vet en del som kör bara några dagar (men byter vatten precis innan de lägger ner moppen) och andra som kör moppen i karet någon vecka. Leker de inte i den, så testa att koka den. En del firrar tvärvägrar att leka i dem om de inte är rena. Är du osäker kan du bara lyfta upp den och känna lite försiktigt med fingertopparna om det finns ägg i den (en del arters ägg syns hyfsat bra ändå).
Ska se om jag kan få igenom att skaffa en sådan mopp..Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinTack!
Ska se om jag kan få igenom att skaffa en sådan mopp..Kommentar
-
Ursprungligen postat av GabbiJa, och sen kan du köra en sväng i hallen och badrummet...
*LOL*// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
-
-
Ursprungligen postat av RobinTack!
Ska se om jag kan få igenom att skaffa en sådan mopp..
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av kaj.pHmm Detta kort som togs av Andreas är en klassiker i Malmöakvarieförening. Kortet är taget genom två kar. Jesper o magnus ursäkta men måste visa det. Kallar det homosapiens malmoides.
Den är ju klockren hihihihihihihihihihiDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av stiffeSnyggt med svart bakgrund,RobinMvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoAkrylgarn rekommenderas. Välj en mörk färg, så syns rommen bättre (finns en diskussion om vilka färger firrarna föredrar att leka i, men jag ser det som overkill). Jag kör med mörkbrunt. Linda många varv runt en bok i passande size, och fäst vid en kork. Personligen hade jag inte valt dem att städa med, det lär ta 100 år att klara ett badrum... fast då kanske sambon tröttnar och gör det själv?!
Hilsen,
PMvh
RobinKommentar
Kommentar