Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perikles
    Användare
    • December 2005
    • 658

Ursprungligen postat av HazelCR
    Jag är tvungen att prova att ladda upp en bild. Jag har inte lyckats med det tidigare.
    Synodontis multipunctatus, nyspottade, 15 mm.
    Vem fick agera värddjur?
    Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
    -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
    Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• Gabbi
      Användare
      • April 2002
      • 897

Oj, den var mager. Man tycker lite synd om den...
      www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• dinajel
        Användare
        • November 2004
        • 569

Kanske inte ska nämna vilken butik det var på, men kvaliteten på fiskarna är lite... sådär... Har själv faktiskt aldrig köpt fisk där förutom någon ancistrus.

Tyckte dock själva fotot blev fint. Skarpt och så, trots dålig belysning. Tänkte faktiskt inte på att den var så mager. Tyckte den hade fina färger och jag kan ingenting om diskus. Men nu när man kollar på kortet så ser man det ju tydligt...
        Daniel Andréasson

Kommentar

• Jeppe
          Användare
          • October 2005
          • 409

Kan ínte heller mycket om discus, men man ser att den har insjunken mage och panna.. surt :/
          540 Troffar, Callochromis ect
          100 sydamerica, dvärgar
          120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
          40 tomt

Qui dormit, non peccat

Kommentar

• Jonas E
            Användare
            • February 2003
            • 2533

fisken hade bra teckning och kroppsform för den varianten, problemet är att den ser itne ut att ha fått mat på några månader. synd
            /Jonas
            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Leopoldi
              Användare
              • February 2004
              • 1082

Ursprungligen postat av dinajel
              Kanske inte ska nämna vilken butik det var på, men kvaliteten på fiskarna är lite... sådär... Har själv faktiskt aldrig köpt fisk där förutom någon ancistrus.

Tyckte dock själva fotot blev fint. Skarpt och så, trots dålig belysning. Tänkte faktiskt inte på att den var så mager. Tyckte den hade fina färger och jag kan ingenting om diskus. Men nu när man kollar på kortet så ser man det ju tydligt...
              Det var inget påhopp på dig eller bilden. Dessutom så vet jag var den firren säljs.

Fisken på bilden kommer aldrig bli en stor vuxen diskus hur bra miljö den än hamnar i.

Kommentar

• Robin
                Användare
                • January 2003
                • 4526

Här kommer en bild som gabbi tog ikväll.
                Fiskarna är tokiga här hemma. Spänner upp sig inför varandra hela tiden.
                Mvh
                Robin

Kommentar

• Pieter
                  Användare
                  • August 2004
                  • 251

Ursprungligen postat av Robin
                  Här kommer en bild som gabbi tog ikväll.
                  Fiskarna är tokiga här hemma. Spänner upp sig inför varandra hela tiden.
                  asså Robin tycker dina bilder som du lägger upp blir bara bättre å bättre

//Pieter

Kommentar

• Havs
                    Användare
                    • December 2004
                    • 607

Ursprungligen postat av Perikles
                    Vem fick agera värddjur?
                    En icke fullstor M. Auratushona som lekte för 2:a gången i sitt liv. Henne lyckades malarna gökleka med.
                    Röd Zebra, Trewar samt Delfiner har de inte lyckats gökleka med ännu.
                    Senast redigerad av Havs; 15 April 2007, 06:10.
                    Min zoon

Kommentar

• Christian Alfredsson
                      NCS Medlem

• April 2002
                      • 4179

Ursprungligen postat av Pieter
                      asså Robin tycker dina bilder som du lägger upp blir bara bättre å bättre

//Pieter
                      Det beror kanske på att Gabbi tar åt honom nuför tiden. Gillar även jag bilden. Alltid roligt när paret är på bild.
                      Christian Alfredsson
                      http://www.zoopet.com
                      http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Rhodebaert
                        Användare
                        • February 2006
                        • 557

Ursprungligen postat av Micke
                        I princip alla bildredigerisprogrammen har det. I Photoshop CS/Elements som är de vanligaste bildredigeringsprogrammen brukar man använda tre olika verktyg - "Beskär, Bildstorlek och Storlek på arbetsyta". Det vanligaste förfarandet är att man väljer bildutsnitt med verktyget "Beskär", sedan storleksanpassar man bilden med "Bildstorlek". Man väljer det största måttet på bilden och ändrar det till 500 pixlar och ser till att man har låst höjd/bredd-förhållandet, då anpassas det andra måttet automatiskt skalenligt.
                        Verktyget "Storlek på arbetsyta" används inte så ofta men kan vara användbart ibland. Med det anger man vilka mått man vill ha på bilden och var utsnittet ska läggas så beskärs bilden efter det.
                        Till sist sparar man bilden med "Spara för webben..." och väljer jpg, då kan man anpassa bildens komprimeringsgrad samtidigt som man ser resutatet och hur stor bilden kommer att bli i kilobyte. Begränsningen i forumet är 100 kb per bild.
                        Jag använder Paint shop pro och gör motsvarande sak men jag har ett litet färdigt inspelat batch skript så att jag bara behöver markera vilka filer jag vill göra om och sedan köra skriptet så fixas alla.
                        Det går alltid en senare buss.

Kommentar

• Robin
                          Användare
                          • January 2003
                          • 4526

Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                          Det beror kanske på att Gabbi tar åt honom nuför tiden. Gillar även jag bilden. Alltid roligt när paret är på bild.
                          Fnys!!

Köpte en blixt på tradera häromdagen.. fotograferingen blev lite lättare då.
                          Sen att Gabbi tar bilder är jättekul för hon ser ut som ett litet barn när hon sitter vid sina paletter och flinar.
                          Mvh
                          Robin

Kommentar

• Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

Ursprungligen postat av Rhodebaert
                            Jag använder Paint shop pro och gör motsvarande sak men jag har ett litet färdigt inspelat batch skript så att jag bara behöver markera vilka filer jag vill göra om och sedan köra skriptet så fixas alla.
                            Man kan förenkla arbetet, själv har jag använt Adobe Image Ready för att skapa en s k. droplet. Det är en genväg på skrivbordet som kör ett funktionsmakro från Photoshop, jag släpper bara bilden på genvägen så sparas bilden i rätt storlek.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• bubbe
                              Användare
                              • February 2007
                              • 14

Tjosan!

Efter mycket "tjat" av min vän Laesk så är jag tydligen tvungen att bli lite aktiv här, eller tvungen o tvungen, jag vill ju det samtidigt men det har aldrig blivigt av
                              Men nu är det dags!

Jag fotade några av mina små liv igår... då jag inte är NCS medlem ännu så får jag länka till bilderna tills vidare.

Guldsöm (hane)
                              Guldsöm (hona)
                              Breidohri
                              Breidohri igen
                              Stanniolbarb
                              Stanniolbarb igen
                              Stanniolbarb o igen

Jag får ta och fixa ett riktigt medlemskap snart, men ni får stå ut med mina länkar ettag till

Kommentar

• Tony
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4594

Äsch, det är väl bara att bli medlem? Ett medlemsskap i NCS kostar ju knappt som ett linslock till era objektiv
                                Tony Englund

Kommentar

Arbetssätt...