Ursprungligen postat av HazelCR
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr) -
-
Kanske inte ska nämna vilken butik det var på, men kvaliteten på fiskarna är lite... sådär... Har själv faktiskt aldrig köpt fisk där förutom någon ancistrus.
Tyckte dock själva fotot blev fint. Skarpt och så, trots dålig belysning. Tänkte faktiskt inte på att den var så mager. Tyckte den hade fina färger och jag kan ingenting om diskus. Men nu när man kollar på kortet så ser man det ju tydligt...Daniel AndréassonKommentar
-
Kan ínte heller mycket om discus, men man ser att den har insjunken mage och panna.. surt :/540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
fisken hade bra teckning och kroppsform för den varianten, problemet är att den ser itne ut att ha fått mat på några månader. synd/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursprungligen postat av dinajelKanske inte ska nämna vilken butik det var på, men kvaliteten på fiskarna är lite... sådär... Har själv faktiskt aldrig köpt fisk där förutom någon ancistrus.
Tyckte dock själva fotot blev fint. Skarpt och så, trots dålig belysning. Tänkte faktiskt inte på att den var så mager. Tyckte den hade fina färger och jag kan ingenting om diskus. Men nu när man kollar på kortet så ser man det ju tydligt...
Fisken på bilden kommer aldrig bli en stor vuxen diskus hur bra miljö den än hamnar i.Kommentar
-
Här kommer en bild som gabbi tog ikväll.
Fiskarna är tokiga här hemma. Spänner upp sig inför varandra hela tiden.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinHär kommer en bild som gabbi tog ikväll.
Fiskarna är tokiga här hemma. Spänner upp sig inför varandra hela tiden.
//PieterKommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Pieterasså Robin tycker dina bilder som du lägger upp blir bara bättre å bättre
//PieterKommentar
-
Ursprungligen postat av MickeI princip alla bildredigerisprogrammen har det. I Photoshop CS/Elements som är de vanligaste bildredigeringsprogrammen brukar man använda tre olika verktyg - "Beskär, Bildstorlek och Storlek på arbetsyta". Det vanligaste förfarandet är att man väljer bildutsnitt med verktyget "Beskär", sedan storleksanpassar man bilden med "Bildstorlek". Man väljer det största måttet på bilden och ändrar det till 500 pixlar och ser till att man har låst höjd/bredd-förhållandet, då anpassas det andra måttet automatiskt skalenligt.
Verktyget "Storlek på arbetsyta" används inte så ofta men kan vara användbart ibland. Med det anger man vilka mått man vill ha på bilden och var utsnittet ska läggas så beskärs bilden efter det.
Till sist sparar man bilden med "Spara för webben..." och väljer jpg, då kan man anpassa bildens komprimeringsgrad samtidigt som man ser resutatet och hur stor bilden kommer att bli i kilobyte. Begränsningen i forumet är 100 kb per bild.Det går alltid en senare buss.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Christian AlfredssonDet beror kanske på att Gabbi tar åt honom nuför tiden. Gillar även jag bilden. Alltid roligt när paret är på bild.
Köpte en blixt på tradera häromdagen.. fotograferingen blev lite lättare då.
Sen att Gabbi tar bilder är jättekul för hon ser ut som ett litet barn när hon sitter vid sina paletter och flinar.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RhodebaertJag använder Paint shop pro och gör motsvarande sak men jag har ett litet färdigt inspelat batch skript så att jag bara behöver markera vilka filer jag vill göra om och sedan köra skriptet så fixas alla.Kommentar
-
Tjosan!
Efter mycket "tjat" av min vän Laesk så är jag tydligen tvungen att bli lite aktiv här, eller tvungen o tvungen, jag vill ju det samtidigt men det har aldrig blivigt av
Men nu är det dags!
Jag fotade några av mina små liv igår... då jag inte är NCS medlem ännu så får jag länka till bilderna tills vidare.
Guldsöm (hane)
Guldsöm (hona)
Breidohri
Breidohri igen
Stanniolbarb
Stanniolbarb igen
Stanniolbarb o igen
Jag får ta och fixa ett riktigt medlemskap snart, men ni får stå ut med mina länkar ettag tillKommentar
-
Äsch, det är väl bara att bli medlem? Ett medlemsskap i NCS kostar ju knappt som ett linslock till era objektivTony EnglundKommentar
Kommentar