Ursprungligen postat av blackened
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Visst är det så. Hur fungerar det med MH och täckglas? Blir man inte bländad av täckglasen när man närmar sig karet? Öppet kar är bara att glömma här iaf, troffarna skulle flyga ur en efter enKommentar
-
Ursprungligen postat av blackenedVisst är det så. Hur fungerar det med MH och täckglas? Blir man inte bländad av täckglasen när man närmar sig karet? Öppet kar är bara att glömma här iaf, troffarna skulle flyga ur en efter enMvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av blackenedVisst är det så. Hur fungerar det med MH och täckglas? Blir man inte bländad av täckglasen när man närmar sig karet? Öppet kar är bara att glömma här iaf, troffarna skulle flyga ur en efter en
Jag har täckt för framför mh'n annars bländar den som du säger.
Att fiskar hoppar tycker jag är ett tecken på att burken e för liten =) Ju större burk desto mindre visar mina fiskar tendenser till att hoppa eller få panik, även om jag kör ner håven så bryr dom sig knappt, kommer jag närmare än 20cm då sticker dom bara undan lite men några tendenser till att hoppa eller få panik har alldrig hänt i burken hemma... i lokalen har jag sett det i mindre burkar där dom lättare känner sig otrygga.Kommentar
-
Att de hoppar ut kanske är osannolikt när jag tänker efter, men det skulle ändå hamna tråkiga mängder vatten på golvet vid matning och framförallt när de ska slåss vid tändning/släckning. Det är ju "vindrutetorkare" det handlar om, de är ju till för att forsla bort så mycket vatten de bara kanKommentar
-
Testa med att ha en papegoja som badar i akvariet så ska du se att vattenmängden på golvet kan uppnå oanade nivåer. För att inte tala om lampor, väggar, tavlor osv...Kommentar
-
Bilder på en Callochromis pleurospilus hane som blev livrädd när jag körde ner handen i hans kar. Så har grävde ner sig i sanden.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av Mikael_SHär kommer en bildserie på min F.rostratushane som lekte grävskopa i kväll.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Crullehaha vilken ball firre som gör så
Har för mig att många firrar som lever på öppnare sandytor kan gräva ner sig. Callochromis och sandcikliderna hör ju helt klart dit.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayBrukar han färga om till svart o blått ibland eller håller han sig brun?Mvh Mikael SchöllinKommentar
-
Ursprungligen postat av Mikael_SNope, det är färgen han har hela tiden, dock brukar han kunna bli lite mer vit över bläsen när han spänner upp sig lite. Han är väl en 12-14cm stor.Kommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoFinns en hel del firrar som gör så. Jag trodde inte att snäcklekare hörde till dem, men för rätt länge sedan drog jag upp en kull med stappersii. Hade väl ett 20-tal yngel i burken. De skulle så småningom flyttas, så jag drog ut all inredning, tappade upp vatten i en hink och plockade fram håvar. Döm om min förvåning när jag kikar in i karet för att börja fånga - helt tomt!! Hela skaran hade kvickt som fanken grävt ner sig i sanden. Slutade med att jag fick gå igenom hela sanden med en pinne för att skrämma upp dem.
Har för mig att många firrar som lever på öppnare sandytor kan gräva ner sig. Callochromis och sandcikliderna hör ju helt klart dit.
Hilsen,
PKommentar
-
Mer bilder på mina tanganyika.
Två på Cyprichromis sp. "jumbo tricolor"-hanar och en på en ilande Xenotilapia ochrogeyns-hane.Mvh
RobinKommentar
-
Tropheus Red Lupota med kraftigt brus reduserad bakgrund pga en massa skit i vattnet(mat och luft bubblor)mvh StefanKommentar
Kommentar