If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
nää nu va det lite dåligt med bilder så jag kör lite från mitt håll då
detta e taget utan blixt, därimot två nya aquarell rör.
en serie med Tramitocromis Intemedus.
Jag lovar att skriva ut karets storlek + belysning hädan efter
(förr när jag va lite mer grön på foto så uppskattade jag när folk skrev ut va dom använt för inställningar, (gör jag väl nu me iofs) .. så då kan man ju själv va snäll å skriva ut de)
obs, solen lyser starkare i malmö än kirruna
Runt midnatt i juni tvivlar jag på det, föresten är det inte jämt skugga i skåne???
En bild på Arne ..... han är en Paratilapia polleni "large spot"
Idag var han extremt kaxig först muckade han med ett snäckskal som han slängde in i rutan med jämna mellanrum. Jag undrade självklart vad det var som lät. Innan jag kom på det kollade jag alla pumpar.
Sedan när jag skulle ta kort på honom blev han sur på kameran och försökte bita i den genom rutan.....
Har blivit tillfrågad om ifall jag kunde lägga ut en bild som är helt oredigerad... denna är endast förminskad. Denna bilden är som flertalet blir med kameran och den aktuella linsen.
Tv( Shutter Speed ) 1/60
Av( Aperture Value ) 4.0
ISO Speed 200
Jag har för mig att jag körde zoomen på 135mm vid tillfället som med f5,6 ska vara det skarpaste läget på denna zoomen.
Kamera: Canon 400D
Objektiv: Canon 70-200/f4 L IS USM
Belysning: 1st 36w powerglo, 1st 150w MH 10000k, 2 st halogenspottar på 40w vardera.
Akvariet är 60cm högt och lysröret ligger 3cm ovanför täckglasen och spottarna ca 20cm och MH ca 30cm.
Har blivit tillfrågad om ifall jag kunde lägga ut en bild som är helt oredigerad... denna är endast förminskad. Denna bilden är som flertalet blir med kamerna och den aktuella linsen.
Objektiv: Canon 70-200/f4 L IS USM
Belysning: 1st 36w powerglo, 1st 150w MH 10000k, 2 st halogenspottar på 40w vardera.
Kommentar