Vilken skärpa du får fram deelay! Underbara bilder och nu vill jag se dig dominera fototävlingen!
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av MalaweVilken skärpa du får fram deelay! Underbara bilder och nu vill jag se dig dominera fototävlingen!
Angående skärpan så är det ju inte alla bilder som blir så, utan bara dom där fisken kommer precis rätt i förhållande till ljus och bakgrund och vinkle till glaset, kan avslöja att jag tagit ca 12500 kort på fiskar sen slutet på december =) vansinnigt jag vet men jag har blivit besatt av att fota fiskar =)Senast redigerad av deelay; 03 March 2007, 02:25.Kommentar
-
Hungrig A. Jacobfreibergi3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Ursprungligen postat av deelayAngående skärpan så är det ju inte alla bilder som blir så, utan bara dom där fisken kommer precis rätt i förhållande till ljus och bakgrund och vinkle till glaset, kan avslöja att jag tagit ca 12500 kort på fiskar sen slutet på december =) vansinnigt jag vet men jag har blivit besatt av att fota fiskar =)
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
12500kort... det hade blivit ungefär 520 filmrullar. Tänk va det hade kostat att framkalla! Vad skulle man göra utan digitalkamera egentligen?Mbunas för hela slanten i alltför många kar....Kommentar
-
Ursprungligen postat av Cissi12500kort... det hade blivit ungefär 520 filmrullar. Tänk va det hade kostat att framkalla! Vad skulle man göra utan digitalkamera egentligen?
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmodet som begränsar digitalkameror är batterierna, upplever jag.
Enda gången jag har haft problem med batteri var på stämman förra året när batteriet satt kvar hemma i batteriet, då är det bra att andra har extra batterier .
Det största problemet med digitalkameror tycker jag är behovet av lagringsutrymme.Kommentar
-
Lagring är väl inga problem för dig Micke! Minneskort är ju snuskigt billiga nu. Alternativet är ju en mellanlagringsenhet, typ denna: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=GO80
MvhKommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidLagring är väl inga problem för dig Micke! Minneskort är ju snuskigt billiga nu. Alternativet är ju en mellanlagringsenhet, typ denna: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=GO80
MvhKommentar
-
Nu vet ju inte jag hur många bilder du har Micke men det känns lite overkill att ha backuper på 3 olika diskar med samma innehåll. Varför inte bara bränna ut DVDer? Visst kanske blir en massa DVD-skivor. Frågan är vad som är billigast.Mvh
RobinKommentar
-
Skälet till att jag har tre diskar är att jag vill lägga det på två oika diskar direkt när jag tömmer minneskorten, har man råkat ut för några diskhaverier inser man att det är ganska bra. Den tredje disken är för att skydda sig mot brand och stöld.
DVD rymmer för lite och är för osäkert.
Nu börjar vi nog hamna lite väl långt från trådens syfte.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeSkälet till att jag har tre diskar är att jag vill lägga det på två oika diskar direkt när jag tömmer minneskorten, har man råkat ut för några diskhaverier inser man att det är ganska bra. Den tredje disken är för att skydda sig mot brand och stöld.
DVD rymmer för lite och är för osäkert.
Nu börjar vi nog hamna lite väl långt från trådens syfte.Mvh
RobinKommentar
-
Här kommer en bild på en rejäl Greshakeihane och en bild på en lite överexponerad politMbunas för hela slanten i alltför många kar....Kommentar
-
-
Kommentar