Ursprungligen postat av deelay
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
-
Ursprungligen postat av deelayLite bilder på en lithobates mamma med yngel i munnen och en Lethrinops som hänger läpp =)Kommentar
-
Har en fråga, är denna tråden enbart för vackra bilder på fiskar eller bilder på fisk i största almänhet?Kommentar
-
Definitivt för fiskar i största allmänhet, och sedan råkar bieffekten vara att det är en hel del fin fisk/bilder som visas här.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Martin;e det en aborre du håller i!? Vad vägde den??"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Såg två Redtail-malar som på din bild Deelay nu på lunchen idag hos Djurkompaniet här i Linköping. En stackare XXXXL för 998:- i ett typ 100L och en liten rackare för 599:-.
Den stora var i riktigt undernärt skick, nästan bara huvud. Plågsamt att se...
Var har du plåtat den på bilden Deelay? (Fina bilder du tar!)Senast redigerad av Wilhelm; 20 March 2007, 20:11.MickeKommentar
-
Ursprungligen postat av blackenedSnyggt skärpedjup! Är det f2,8 eller har du köpt ljusstarkare glugg?
jarnis
På AL i sthlmKommentar
-
-
Tyckte en av mina leptosomor såg lite konstig ut med en massa ludd på huvudet, så jag bytade vatten och saltade. Efter några dagar såg jag vad det var som hänt.
Verkar ha varit en ordentlig krock/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursprungligen postat av Jonas ETyckte en av mina leptosomor såg lite konstig ut med en massa ludd på huvudet, så jag bytade vatten och saltade. Efter några dagar såg jag vad det var som hänt.
Verkar ha varit en ordentlig krockChristoffer LundholmKommentar
-
men ser du inte benet som sticker upp genom överkäken? Att de hakar upp sig har hänt men här har ett ben från munnen gått rakt genom ovansidan på "huvudet" och sticker ut fortfarande. Blir troligtvis att avliva honan. Hon kan äta men det är för lite för att hon ska kunna lägga på sig någon vikt och överleva./Jonas
-
Jag handlade en himla massa växter igår och kravlade omkring i akvariet, iförd våtdräkt, under ett par timmar medans jag planterade dessa. Efterssom monstren är väck tänkte jag att man kunde satsa påå lite mindre fisk och snygga växter istället. Såhär blev resultatet. Det hänger en massa doppvärmare lite varstans, det är för att varmvattnet i kåken tog slut när jag fyllde upp så temperaturen hamnade på 16 grader i akvariet, dom ska naturligtvis plockas bort och gömmas bättre.
Men nu återstår egentligen bara befolkningen av akvariet. Än så länge har jag tre pansarmalar, fyra-fem ancistrus och en skabbig discus (än så länge i ett annat kar)
Större version: http://web.telia.com/~u28005059/IMG_1268.JPGKommentar
-
Ursprungligen postat av Jonas Emen ser du inte benet som sticker upp genom överkäken? Att de hakar upp sig har hänt men här har ett ben från munnen gått rakt genom ovansidan på "huvudet" och sticker ut fortfarande. Blir troligtvis att avliva honan. Hon kan äta men det är för lite för att hon ska kunna lägga på sig någon vikt och överleva.Christoffer LundholmKommentar
-
hmmm...undra om det går att "operera"...blir nog ett eget ämne tillägnat detta./Jonas
Kommentar