If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Min zoon -m[A]use^-one aquarist to find them, one plasticbag to bind them,and one aquarium to rule them all! Prova på vårt forum tills hemsidan är klar... http://www.malawifreaks.se/forum
Oj det var en snygg Masinje Daniel! Du har verkligen hittat riktiga juveler till ditt kar...
Tackar! Jag har som nämt alldeles för mkt fisk i mitt 720 för tillfället. Ska fixa detta när lokalen är klar. Har blivit en tills vidare burk för många arter...
Min zoon -m[A]use^-one aquarist to find them, one plasticbag to bind them,and one aquarium to rule them all! Prova på vårt forum tills hemsidan är klar... http://www.malawifreaks.se/forum
Här är en bild på en av mina pygmékulfiskar. Riktigt tuffa trots att de bara är 15mm långa. Jag har fem stycken som går i ett 60-literskar. När jag satte dit dom där var karet fullt med sniglar. Men efter bara några dar var det rensat.
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
Det var ett tag sen vi såg någon tetra. Skickar därför en bild på mitt nyanskaffade stim av citrontetror som går i mitt 720. Det var lite av en chansning ifall de skulle bli uppätna. Men det har gått bra. De är cirka 5 cm långa och rätt så höga.
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
Nu har dessa 2 slagits i ett dygn... hoppas dom inte dör av utmattning bara =)
Kan tillägga att dom är inte mer än 5cm så det är inte några bestar direkt men ettriga så in i *******
1 Labidochrmois sp. "Mbamba Bay"
2 Cynotilapia afra "Cobue"
vete fan tycker bara det är hannen som växer men han är nog snart 20cm, flyttade dem till ett 600 liters för en vecka sen, nu måste jag bara hitta lämpligt sällskap som ej betraktas som mat troligen nån ca
idag försvann 3 malawiciklider spårlöst.......iof 4-6cm men ändå
Nu har dessa 2 slagits i ett dygn... hoppas dom inte dör av utmattning bara =)
Kan tillägga att dom är inte mer än 5cm så det är inte några bestar direkt men ettriga så in i *******
1 Labidochrmois sp. "Mbamba Bay"
2 Cynotilapia afra "Cobue"
Du får väl slänga ner en Auratus hanne så dom lär sej lite hyvs!
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Kommentar