Vilka fiskar ska få plats? (seriös)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Buckshot
    Användare
    • April 2002
    • 244

    Vilka fiskar ska få plats? (seriös)

    Jag funderar på vad jag ska släppa i mitt kommande Malawiakvarie?
    Jag vill helst inte ångra mig och försöka fånga någon art.
    Det blir på 1527 liter och för tillfället har jag dessa fiskar(alla är ungfiskar utom Gibbiceps):
    1st Pterygoplichtys Gippiceps, Status: 37cm självskriven algbetare.

    4st Synodontis Nyassae, Status: Effektiva renhållningsarbetare som blir kvar. Dock väldigt ljusskygga.

    Följande har jag 1 hanne och 2el. 3 honor av:
    Aulonocara Stuartgranti Röd Rubin, Status: Röd liten sak(ännu bara 5cm)

    Aulonocara Maleri Chipoka, Status:Gul och blå, ganska snygg men jag har hört att Aulonocara kan para sig med varandra så det kanske är lika bra att bara ha kvar en art.

    Protomelas Taenolatus Red Empress Hinderi, Status: Röd och blå, den snyggaste cikliden som jag har.

    Otopharynx Lithobates, Status: Spräcklig med diverse färger men ska visst bli mer enhetlig i färgen när den blir stor.

    Placidochromis Electra Blue Hongi, Status: Ljusblå.

    Iodotropheus Sprengerae Cape Maclear, Status: Även kallad rostciklid och det stämmer ju med färgen.

    Copadichromis Borleyi Redfin Kadango, Status: Röd och blå men ngt mörkare än Protomelas.

    Vill helst inte ha några arter som har stor risk att få bukvattensot, eller som kan para sig med varandra. Kanske ngn art som blir ganska stor?





    Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65
  • Ps.Daniel

    #2
    Hej!

    Ett gäng Ahli kanske?
    De som oftast blir drabbade av bukvattensot är alla mbuna o Thropehus.

    Mvh Daniel

    DANIEL

    Kommentar

    • Buckshot
      Användare
      • April 2002
      • 244

      #3
      Skulle du behålla dom fiskarna som jag har?
      Hur ser Ahli ut? Är Röd Zebra känsliga för bukvattensot? Rostcikliden då? Den ska ju äta mest grönt? Säg inte att den är lika känslig som Tropheus?
      Då byter jag bort dom direkt.
      Jag har gjort av med xxxx antal kr på Högsta livslängden jag hade på dom var ca 1,5 år.
      Ändå körde jag med räkmix. Kraftig cirkulation, droppfilter och stark belysning(metallhalogen)
      Tillsats av bikarbonat, kalium, magnesium och gudvetvad i vattnet

      Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65

      Kommentar

      • Fredrik H.
        Användare
        • April 2002
        • 1884

        #4
        Hur Ahli ser ut kan du se på omslaget av senaste Ciklidbladet. Om du inte har tidningen så finns omslaget på förstasidan här på Ciklid.se.

        mvh,

        Fredrik H.
        Fredrik H.
        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
        www.cichlidgallery.org
        www.tropheini.com

        Kommentar

        • Jonas.
          Användare
          • April 2002
          • 142

          #5
          Hej.

          I ett så pass stort kar skulle några Cyrtocara Moorii bli fint, kan kanske bli lite problem dock eftersom du hade Placidochromis Electra.

          Jag har själv 10st c.moorii och det är enligt mig den vackraste malawicikliden när dom kommer upp i skaplig storlek.

          Mvh// Jonas.

          Kommentar

          Arbetssätt...