Geophagus Proximus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    • April 2002
    • 14633

Ursprungligen postat av SuperAquaMan
    Har ingen bild på denna datorn men kan länka min video igen

Kanonfina och i snyggt akvarium! Snygg gul färg. Är småttingarna barn eller något annat? Jag såg lite diskus och även en regnbågsciklid. Funkar det bra? När jag höll Geophagus från surinamensiskomplexet var de mycket flängigare än dina verkar vara.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem

• September 2009
      • 22826

Frågan är väl ändå om det verkligen är Proximus, jag försöker se filmen från min mobil men jag ser ingen svart rand på gällocket, eller att fläcken på sidan är rombformad. Det finns en del bra bilder på nätet där man tydligt ser en stor rombformad fläck.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• SuperAquaMan
        Användare
        • September 2010
        • 56

Ursprungligen postat av Ola Svensson
        Kanonfina och i snyggt akvarium! Snygg gul färg. Är småttingarna barn eller något annat? Jag såg lite diskus och även en regnbågsciklid. Funkar det bra? När jag höll Geophagus från surinamensiskomplexet var de mycket flängigare än dina verkar vara.
        Ja dom små är F1;or från föräldrarna. Dom är mer än dubbelt så stora nu, men inte liak stora som bamseföräldrarna. Nu går diskusarna själva, det blev för jobbigt för dom med så mycket jordätare. Det funkade bra med regnbåge och apistogrammor med dom. Jordätarna är förresten till salu om någon är intresserad, behöver göra plats för en diskusimport som landar om 2 veckor.

sam sagt så lär det ju inte vara proximus heller jag har då.

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem

• September 2009
          • 22826

Grymt snygg Jordätare som jag vill se ännu mer av, hur stor är de? Hur många har du?
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Micke_720
            Användare
            • November 2003
            • 368

Ursprungligen postat av SuperAquaMan
            Ja dom små är F1;or från föräldrarna. Dom är mer än dubbelt så stora nu, men inte liak stora som bamseföräldrarna. Nu går diskusarna själva, det blev för jobbigt för dom med så mycket jordätare. Det funkade bra med regnbåge och apistogrammor med dom. Jordätarna är förresten till salu om någon är intresserad, behöver göra plats för en diskusimport som landar om 2 veckor.

sam sagt så lär det ju inte vara proximus heller jag har då.
            Hej

Hmm man blir ju sugen på att köpa tillbaka dem!!!

Mvh Micke

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem

• September 2009
              • 22826

Ja det är ju dina gamla. Altifrons är struket då eller?

///David

Kommentar

• Micke_720
                Användare
                • November 2003
                • 368

Ursprungligen postat av DaRe
                Ja det är ju dina gamla. Altifrons är struket då eller?
                Det var inte helt lätt att art bestämma dessa juveler. De är köpta som Altifrons..troligt vis är de ej det..

Nu kör vi Troffar..fullt ut.

Mvh Micke

Kommentar

• Jonny
                  Användare
                  • March 2010
                  • 231

Vad jag vått veta så ska den svarta fläcken på sidan vara mindre om det e altifrons typ max ngt fjäll så det e inga sådana.

Kommentar

Arbetssätt...