Golvet sprack när ........

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Golvet sprack när ........

    efter att jag ställt tillbaka ställningarna och karen samt en innedamm på 3260liter så sprack betonggolvet. Snåla bonjävel som bott här tidigare. Ett stall för hästar med ett betonggolv på 3 cm, de håller ju knappt och gå på.

    Så nu vet jag vad jag har och göra i sommar, bila upp allt golv, ev riva väggar (innehöjden är idag 2 meter). Det nya hönshuset som angränsar till fiskerummet är 2.60 högt. Kanske ska man göra det lika. Allt ligger i en ladugård som jag har, kanske skulle man "råka" göra det större än va de e nu.

    Tomas
  • Decimus
    Användare
    • June 2006
    • 961

    #2
    Då vte du vad du har att göra under vår sommaren då. kanske skall lägga upp bilder på ditt kommande projekt här på DIY.?

    Kommentar

    • *Ulrica*
      Användare
      • January 2007
      • 290

      #3
      Och sen när du är klar kan du komma bort till Järnklev och fortsätta...

      Kommentar

      • MagArne
        Användare
        • December 2006
        • 263

        #4
        Tråkigt när sånt händer, hade varit riktigt kul att få se bilder på din innedamm.
        Drömmer lite själv om något stort med minst 1000liter, men har varken ladugård, garage eller källare för sådant projekt så jag får drömma vidare och läsa om fina projekt här på forumet istället

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

          #5
          Jag har exakt samma arbete framför mig. I mitt garage, som numera i planerna kallas akvarierum, är bottenplattan lika förbannat tunn. Hyra bilmaskin och bereda sig på några härliga dagars sten-och-grus-grävande låter sådär lockande
          Tony Englund

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            viss är det kuuuuul!!!!!!

            Tomas

            Kommentar

            • Byttorp
              Användare
              • November 2003
              • 1585

              #7
              Ursprungligen postat av Tony
              Jag har exakt samma arbete framför mig. I mitt garage, som numera i planerna kallas akvarierum, är bottenplattan lika förbannat tunn. Hyra bilmaskin och bereda sig på några härliga dagars sten-och-grus-grävande låter sådär lockande
              Va fasiken..du kan ju inte klaga Tony...du har ju fått erbjudande om ett par extra händer..hehe, jag menar det måste ju till en arbetsledare så att du gör rätt...
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Tony!

                När ditt "fiskerum" är klart, hur många kar kommer du att ha där inne. Hur stort blir det?
                Ska bu använda dig av sidkanalare eller innerfilter.

                Tomas

                Kommentar

                • Tony
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4594

                  #9
                  Ursprungligen postat av beson
                  Tony!

                  När ditt "fiskerum" är klart, hur många kar kommer du att ha där inne. Hur stort blir det?
                  Ska bu använda dig av sidkanalare eller innerfilter.

                  Tomas
                  Jag kommer i teorin på plats med alla mina kar som idag är utspridda i källaren i det nya rummet. Det borde väl vara runt 6-7m3 fördelat på ca 15-20 akvarier. Jag har en skiss på det, men eftersom jag inte gjort mer än planerat det på papper väntar jag lite med rapporteringen

                  Jag har idag två membranpumpar som driver alla kar mindre än 375-liters. Sidkanalare har jag lagt åt sidan när jag märkte hur förbaskat bra det fungerar med typ Resun LP-60.
                  Tony Englund

                  Kommentar

                  Arbetssätt...