Kalmar akvarieförening, nedläggningshotad

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • June 2004
    • 1582

Kalmar akvarieförening, nedläggningshotad

Tja, då jag själv sitter i styrelsen för KAF så får jag ta mitt ansvar o försöka ragga lite medlemmar till föreningen annars funkar det inte längre. Det var årsmöte där nere idag men vi kom fram till att vi ev ska anordna en resa till Köpenhamn men det är kortsiktigt, behövs fler aktiviteter men det går ju att komma fram till. Finns det några som skulle vilja dra ett lass därnere så kan ni kontakta mig. Alla är välkomna och det behöver ju inte bara vara folk från Kalmar, vad jag har hört så har inte Växjö en förening så om ni är intresserade så kan ni höra av er. Vår förening har drivits av ett gäng äldre men dessa är nu utbytta så nu är det fritt fram med ideer.

Mvh/ Joel Fogby
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Ursprungligen postat av Bright_Blue
    Tja, då jag själv sitter i styrelsen för KAF så får jag ta mitt ansvar o försöka ragga lite medlemmar till föreningen annars funkar det inte längre. Det var årsmöte där nere idag men vi kom fram till att vi ev ska anordna en resa till Köpenhamn men det är kortsiktigt, behövs fler aktiviteter men det går ju att komma fram till. Finns det några som skulle vilja dra ett lass därnere så kan ni kontakta mig. Alla är välkomna och det behöver ju inte bara vara folk från Kalmar, vad jag har hört så har inte Växjö en förening så om ni är intresserade så kan ni höra av er. Vår förening har drivits av ett gäng äldre men dessa är nu utbytta så nu är det fritt fram med ideer.

Mvh/ Joel Fogby
    Lycka till och hoppas att det löser sig - det är ju en gammal förening med fina traditioner.
    Hälsa "gamlingarna" (som var med på min tid) Håkan, Dahn, Ann etc. och andra som jag känner där.

Kommentar

• Pimme
      Användare
      • March 2006
      • 25

Men det är svårt att leva på gamla meriter. Så nu är det sista rycket, antingen blåser vi liv i föreningen eller så är den borta om ett år max.

Kommentar

• LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

Det surras lite lite om att dra igång en akvarieförening i Växjö. Men intresset verkar vara svalt just nu men det kan ju ändra sig. Vi ska ha en fika snart hos en Växjönörd och jag kan ta med mig din frågeställning dit.
        Hoppas att det räcker som svar än så länge Bright Blue.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• matereo
          Användare
          • January 2006
          • 169

Vi kunde ha en klubb på Öland istället!??

Hehe... jag var med en gång, då höll man till i gamla gasverkets lokaler och Fohrman var efter nåt år på G med fiskförsäljningen i sitt garage i Lindsdahl...Guldfisken var på kaggensgatan, nelson höll på på norra vägen och hade suveräna växter, sen fanns kalmar akvarieaffär nära fredrikskans, och en annan vid vattentornet(lindölundsgatan?).
          Jag tror Forsberg eller Zadenius var ordförande i NCS då...

Klart vi ska vara på Öland istället... så fort nån ordnat pingvin gener i cikliderna så så dom tål kylan så kan vi odla i stenbrotten överallt Går det med potatisen så går det med ciklider eller?? heh...

Jag gillar fiskar gör du?

Kommentar

• Banderad
            Användare
            • February 2006
            • 3479

Hej

Jag är själv "fostrad" i Kalmar akvarieförening och tycker det är tråkigt om föreningen läggs ner. Jag bor 10 mil från Kalmar nu, och har inte den tid som krävs för att vara aktiv i föreningen just nu (barn om 1 månad). Hoppas dock att ni får tag på folk Joel, föreningen har anor och behövs i "stan".

/Jocke

Kommentar

• Bright_Blue
              NCS Medlem
              • June 2004
              • 1582

Perfekt LN. Det går ju att vara lite passiv medlem om ni skulle vara intresserade o va ett gäng från Växjö. Ja vi får hoppas det Jocke.

Kommentar

• matereo
                Användare
                • January 2006
                • 169

Vi är ju ett gäng Ölänningar som kan skulle kunna gå in, men problemet är avstånd, tid, och mötesfrekvens...
                Har ni fortfarande egen lokal? Hur många är ni?

Kommentar

• Pimme
                  Användare
                  • March 2006
                  • 25

Ursprungligen postat av matereo
                  Vi är ju ett gäng Ölänningar som kan skulle kunna gå in, men problemet är avstånd, tid, och mötesfrekvens...
                  Har ni fortfarande egen lokal? Hur många är ni?
                  Ni är varmt välkommna, som sagt är det lite av generationsskifte i föreningen nu och lite nytt blod vore utmärkt. Vi har fortfarande egen lokal, den ligger på Stallgärds g. (brevid ölandsleden). Varje Måndag träffas vi där och pratar, fika eller fixar med akvariumen om så önskas. Andra måndagen varje månad är det månadsmöte. Det har varit lite dåligt med aktiviteter ett bra tag nu men med nya medlemmear så kommer säkert lite nya ideer in i bilden. Plus att vi inte "redan har gjort det 1978". Ni skulle kanske kunna komma till månadsmötena i gång i månaden iallafall?

Kommentar

• Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • June 2004
                    • 1582

Nån som är intresserad? Måndag kl 18 är det aktivitet i föreningslokalen.

Kommentar

• matereo
                      Användare
                      • January 2006
                      • 169

Har tyvärr en massa att styra med just imorgon, ska försöka komma in på möte och pröva på iaf. framöver! Mvh. matereo.

Kommentar

Arbetssätt...