Det är inte någon som anklagar dig annmari. Jag byter också mycket vatten hos mina malawi själv utan att egentligen veta varför. Dock har jag en känsla av att när jag fått problem så har det varit när jag bytt vatten mer sällan. Om man skall dra ner på vattenbyten och byta när det behövs istället för när man brukar, vad skall man mäta och vilka nivåer skall man hålla utkik efter?
Sen en kommentar på Mike Norens kommentar: "EDIT: Jag har alltid trott att anledningen till att folk inte har växter i rift-ciklid-kar är (den felaktiga) föreställningen att det inte finns några växter i rift-sjöarna?"
Den föreställningen är väl inte så felaktig om man tittar där de flesta malawiciklider vi har i våra kar normalt håller till.
Sen en kommentar på Mike Norens kommentar: "EDIT: Jag har alltid trott att anledningen till att folk inte har växter i rift-ciklid-kar är (den felaktiga) föreställningen att det inte finns några växter i rift-sjöarna?"
Den föreställningen är väl inte så felaktig om man tittar där de flesta malawiciklider vi har i våra kar normalt håller till.
Kommentar