jag har tänkt ut ett kyl system som jag tror kan fungera och om någom är intreserad så är det bara hojta till så mailar jag den!
ritning till kyl system
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Tänker du på kylning till svenska fiskar, tänker på gäddan du vill ha. Går bra med rumstemp. Men tex öring lake lax vill ha svalare vatten.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av eriahlTänker du på kylning till svenska fiskar, tänker på gäddan du vill ha. Går bra med rumstemp. Men tex öring lake lax vill ha svalare vatten.Kommentar
-
Tror nog gäddan mår bäst av att bli utsläppt framåt hösten, pga att den vuxit, där du fångade den innan det blir riktigt kallt i vattnet och stor tempskillnad.
Lake lax öring, dom som poppar upp i huvudet just nu, vill ca 15grader så dom mår inte så jättebra i vanligt akvarium en varm sommar. Men andra går bra.Kommentar
-
-
-
-
Vanliga simpor går väl men dom vill ha lite fart på vattnet och ligger mest och trycker.
Klart det ska vara svenska firrar bara man tänker på att vissa blir stora.Kommentar
-
juste svenska fiskar ska det va.
e det någon som har erfarenhet av guppisar?
och kan man se om dom bär på ungar?Kommentar
-
Ursprungligen postat av eriahlVanliga simpor går väl men dom vill ha lite fart på vattnet och ligger mest och trycker.
Klart det ska vara svenska firrar bara man tänker på att vissa blir stora.Kommentar
-
Dom klämmer ur sig ungar en gång i månaden nästan och får flera kullar på en parning så går dom med hanar i affären så är dom säkert parade.Kommentar
-
hur ser man om dom är gravida och hur lång tid tar det inan honan läger äggen från de att dom parat sig???Kommentar
Kommentar