Rening ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snurbo
    Användare
    • February 2007
    • 86

    Rening ???

    Som rubrik lyder.... Rening i mina akvarie...
    Har ett på 350L & ett annat på 222L.... Måste ha lite tips på vad man ska ha för luft/reningspumpar m.m..... Gärna bilder på lite olja förslag =)
  • Falköping Andreas
    Användare
    • February 2006
    • 1214

    #2
    Välkommen till ciklid.se måste jag säga först! Vad har du för fisk? ett ytter filter med granulat och filter matta är alltid ett bra filter men om man har fisk som kräver mer strömmt vatten så kan även ett innerfilter rekomenderas.
    http://www.skovdeaf.se/

    Kommentar

    • Rhodebaert
      Användare
      • February 2006
      • 557

      #3
      Observera att man inte behöver ha luftbubblor för att få syre i vattnet. Det tas upp syre vid vattenytan och genom att hålla denna i rörelse och flytta upp vatten från botten så syresätter man akvariet. Genom att ha ett ytter eller innerfilter med tillräcklig cirkulation som andreas säger så får man fint med syre i vattnet och alla blir glada och hoppar och leker.



      på den adressen står lite ditt och datt om filtrering och annat.
      Det går alltid en senare buss.

      Kommentar

      • MagArne
        Användare
        • December 2006
        • 263

        #4
        Hur mycket pengar kan du tänka dig att lägga ut på dina akvarier? Du kan ju få innerfilter för ca 500kr/st till dina akvarier och ytterfilter för flera tusen.

        Ta en titt på Eheims innerfilter 2252 och 2048. Det går att köpa till extra filtermoduler för att få mer filtervolym. 3st filtermoduler borde gå fint och filtret kan då stå på botten av akvariet. Kör själv med ett 2252 med 3 moduler till mitt budget 450l malawikar vilket går bra. Visst önskar jag mig dubbla 2252 i karet men då jag för närvarande bara har 24 mindre fiskar går det finfint.

        Bild på 2252 i mitt kar med hemmabyggt strilrör
        Senast redigerad av MagArne; 12 February 2007, 15:38.

        Kommentar

        Arbetssätt...