If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är rätt vanligt att fiskar får trådliknande avföring, fast de äter och inte flämtar. det är dock ett varningstecken.
Jag skulle avvakta några dagar, se om det fortsätter eller om de kommer igång. Vad matar du med?
Jo, jag hoppas att det är över snart.
Jag matar med flingfoder(Tetra min) och maltabletter(TetraTabMin) till malarna, dock misstänker jag att maten blivit gammal och har köpt nytt idag (Sera flora och sera Wels-chips).
Jag är restriktiv med mat till malawi. Vi körde bara med novo-rift, OSi spirulinaflingor och räkmix tilll våra. Har enorma fördomar mot tetramin till malawi och tanganyika.
Är Sera flora anpassat för malawi?
Jag är restriktiv med mat till malawi. Vi körde bara med novo-rift, OSi spirulinaflingor och räkmix tilll våra. Har enorma fördomar mot tetramin till malawi och tanganyika.
Är Sera flora anpassat för malawi?
Ja, det innhåller 10% spirulina och det står att det är idealiskt foder för munruvande fiskar från de afrikanska sjöarna. Har dock precis börjat mata med det, så vi får väl se hur det utvecklar sig.
Ja, det innhåller 10% spirulina och det står att det är idealiskt foder för munruvande fiskar från de afrikanska sjöarna. Har dock precis börjat mata med det, så vi får väl se hur det utvecklar sig.
Det är inte så att "buken" bröt ut efter ni bytte foder?
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Nu verkar jag ha fått bort "soten" från karet, alla fiskar är aktiva och äter normalt, även eras avföring är normal. Bytte 50% vatten filtrerade med Aktivt kol i 3 dagar och har nu bytt 50 % igen samt lagt tillbaka filtermaterialet och hällt i nya goda bakterier.
Tack för alla bra svar! Nu är jag en del klokare iaf!
Nu verkar jag ha fått bort "soten" från karet, alla fiskar är aktiva och äter normalt, även eras avföring är normal. Bytte 50% vatten filtrerade med Aktivt kol i 3 dagar och har nu bytt 50 % igen samt lagt tillbaka filtermaterialet och hällt i nya goda bakterier.
Tack för alla bra svar! Nu är jag en del klokare iaf!
/ Jens
VaBra! Fiskarna friska å en erfarenhet rikare.
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)
Kommentar