Täcklock till Eheim 2252

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagArne
    Användare
    • December 2006
    • 263

    Täcklock till Eheim 2252

    Jag tappade pumphuset till min Eheim 2252 i golvet idag så att det svarta ocket där nätsladden går ut sprack.

    Någon som vet om det går att köpa ett nytt lock och vad kan det tänkas heta? Hittar inget modellnummer i manualen för 2252.

    Pumpen går som vanligt men locket är ju fult och sprucket och om det finns möjlighet så vill jag köpa ett nytt.
  • wenger
    Användare
    • February 2003
    • 233

    #2
    Hör med akvarielagret dom har väldigt mycket reservdelar till Eheim. Annars brukar dom kunna fixa fram det. Fast annars finns det väl affärer där du bor oxå?

    Kommentar

    • bmwpower
      Användare
      • December 2002
      • 1934

      #3
      Locket finns inte som reservdel om det är det delen jag tänker på
      Se i länken http://www.eheim.de/eheim/pdf/en/ers...ine%20(GB).pdf

      Kommentar

      • MagArne
        Användare
        • December 2006
        • 263

        #4
        Jag har mailat Eheim nu så får jag se vad de har att säga om saken

        Kommentar

        • MagArne
          Användare
          • December 2006
          • 263

          #5
          Skickade ett till mail till Eheim då jag inte hört något från dom. Fick svar en timme senare att ett nytt lock skickades igår till mig gratis och borde komma om några dagar.

          Pumpen är ju bara knappt 2 månader så den kunde ju få vara fin lite längre.

          Nu är jag glad igen

          Kommentar

          • Cissi
            Användare
            • June 2006
            • 357

            #6
            Ursprungligen postat av MagArne
            Skickade ett till mail till Eheim då jag inte hört något från dom. Fick svar en timme senare att ett nytt lock skickades igår till mig gratis och borde komma om några dagar.

            Pumpen är ju bara knappt 2 månader så den kunde ju få vara fin lite längre.

            Nu är jag glad igen
            Undrar vad du skrev när de skickar locket gratis. Du måste ha formulerat dig väl! Grattis!
            Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

            Kommentar

            • MagArne
              Användare
              • December 2006
              • 263

              #7
              Ursprungligen postat av Cissi
              Undrar vad du skrev när de skickar locket gratis. Du måste ha formulerat dig väl! Grattis!
              Ja, mitt IG i engelska B måste lätt ha rest sig till ett svagt G nu

              Kommentar

              • MagArne
                Användare
                • December 2006
                • 263

                #8
                Idag kom locket med posten. Gratis
                Det ser ut att vara rätt modell så det ska jag montera på söndag då det är dags för vattenbyte. Det ska få bada hetvatten innan montering så det inte spricker. Plasten är väldigt tunn.

                Kommentar

                Arbetssätt...