ska man flytta tillbaka honan när hon har spottat eller???
ska jag flytta tillbaka henne eller??
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ja brukar flytta tillbaks mina honor direkt efter spottning. Har inte märkt något negativt av det.
Men bäst är väl egentligen att ha henne kvar ett tag och mata upp henne så hon är i toppform. -
Antar att hon är väldigt mager nu efter en sådan kraftansträngning som det är med spottning. Låt henne stanna där några dagar så hon äter upp sig.. Sen flytta tillbaka henne tex när du just har släckt på kvällen, lr om du tillför några fler fiskar så att uppvaktandet av hanen sprids på flera. Men enklast är på kvällen när du har släckt ljusrampen.Mvh Mikael SchöllinKommentar
-
hon har varit där i en vecka ungefär (i yngelkaret) så då borde det alltså gå bra att flytta tillbaka hon till sina "kompisar" ?160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
Men du ser lite hur hon ser ut, är hon jättemager så kanske hon borde stanna lite till, men ser magen bra ut så är det ok..Om det är en vecka sen ynglerna blev frisimmande så är svaret JAMvh Mikael SchöllinKommentar
-
Det beror väl lite på vem "hon" är också? Är det en art som tillåter ynglen att ta skydd i munnen vid fara så tycker jag hon ska gå kvar några dagar för att prägla yngeln och för att det är mycket trevligt att se det beteendet. Är det en art som spottar "en gång för alla" kan du flytta tillbaka henne tidigare.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
det är en röd zebra, det enda jag tycker hon har bidragit med är att nästan skrämma livet ur sina "barn".160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
-
Kommentar
Kommentar