Tropheus flytt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tezz
    Användare
    • February 2006
    • 1069

    #31
    Ursprungligen postat av malawijanne
    ja nu menar jag inte beteende i allmänhet, jag menar om det är någon som som tex drar sig undan vid matdags, det är ett av tecknen som man kan se på tropheus om att något är fel.
    och det gäller samma för alla tropheus.
    det är sådant som gör att man får ett speciellt öga att hålla tropheus.
    det var därför jag frågade om du var van att hålla tropheus, det finns flera sådana små tecken som man upptäcker efter en tid med tropheus.mvh janne
    Sådan ser jag väl det jag tänkte på var om där fanns hack kyklingar om dom blir dåliga i buken ser man ju direkt det behöver man väl inte mata dom för att se
    Har aldrig haft dom problemen med troffar men däremot med demasoni
    Men för 15 år sen när jag inte hade en aning om hur dom funkade hade bara haft sydamericanska ciklider
    Då fick jag se 3st fullvuxna Dubbar hoss en handlare och undrade vad han skulle ha för ett par(trodde dom var som dom andra jag haft och gick i par)
    Det var en slug och kall blodig handlare 65kr st eller 150 för alla 3 sa han så givetvis köpte jag alla
    När jag släppte i dom i karet som var 145cm långt såg det ut som jag hade startat en utombordare vattnet bara sprutade ur karet
    Ett par minuter senare var allt lugnt endast en troffe levde gick tillbaka till handlaren i tron att detta hänt pga att alla var hanar
    Han hade just fått in en till fast mycke mindre som kunde va en hona sa han
    Så den fick givet vis följa med hem ,den började riktigt skaka när han fick syn på den andra sen tog det bara sekunder så va den me död
    Så man kan säga att jag fick lära mig den hårda vägen

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

      #32
      Ursprungligen postat av tezz
      Sådan ser jag väl det jag tänkte på var om där fanns hack kyklingar om dom blir dåliga i buken ser man ju direkt det behöver man väl inte mata dom för att se
      Har aldrig haft dom problemen med troffar men däremot med demasoni
      Men för 15 år sen när jag inte hade en aning om hur dom funkade hade bara haft sydamericanska ciklider
      Då fick jag se 3st fullvuxna Dubbar hoss en handlare och undrade vad han skulle ha för ett par(trodde dom var som dom andra jag haft och gick i par)
      Det var en slug och kall blodig handlare 65kr st eller 150 för alla 3 sa han så givetvis köpte jag alla
      När jag släppte i dom i karet som var 145cm långt såg det ut som jag hade startat en utombordare vattnet bara sprutade ur karet
      Ett par minuter senare var allt lugnt endast en troffe levde gick tillbaka till handlaren i tron att detta hänt pga att alla var hanar
      Han hade just fått in en till fast mycke mindre som kunde va en hona sa han
      Så den fick givet vis följa med hem ,den började riktigt skaka när han fick syn på den andra sen tog det bara sekunder så va den me död
      Så man kan säga att jag fick lära mig den hårda vägen
      jomen då är det ju inga problem, för då vet du ju hur troffar fungerar, då tycker jag att du ska lägga med dom 2 gamla om dom nu är friska och ser bra ut, för ju större grupp ju mindre agressioner och 33 troffar på ett 720 är inga problem.mvh janne

      Kommentar

      • tezz
        Användare
        • February 2006
        • 1069

        #33
        Ursprungligen postat av malawijanne
        jomen då är det ju inga problem, för då vet du ju hur troffar fungerar, då tycker jag att du ska lägga med dom 2 gamla om dom nu är friska och ser bra ut, för ju större grupp ju mindre agressioner och 33 troffar på ett 720 är inga problem.mvh janne
        Får se hur dom är i skick när dom väl är hemma dom två jag har är fullvuxna så dom lär ju vilja ta komando
        För tillfället är det inget bråk mellan dom men det kanske beror på att där ej finns någon hane eller att dom delar kar med en massa malawi

        Kommentar

        Arbetssätt...