Skalade vanliga räkor klippta i mindre bitar funkar bra oxå. Mörten och liknande kan mumsa på koipellets bland annat
hur starta ett gädd akvarium???
Kollaps
X
-
-
appropå kylning så har jag en "ritning" som jag har kommit på men jag kan inte berätta mer just nu så jag loggar in i morgon och berättar och kanske en ritning som jag ska göra på paint . men jag har inte konstruerat den ännu men jag ska när jag får tid och pengarSenast redigerad av joel90; 07 February 2007, 23:43.Kommentar
-
[QUOTE=joel90]appropå kylning så har jag en "ritning" som jag har kommit på men jag kan inte berätta mer just nu så jag loggar in i morgon och berättar och kanske en ritning som jag ska göra på paint . men jag har inte konstruerat den ännu men jag ska när jag får tid och pengar
tyvär det gick inte . men om någon vill ha ritningen så maila till bergshyddan3@hotmail.com så skikar jag denKommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueAng. kylanläggning så är det väl bara o borra 2 hål i ett kylskåp och dra in en jäkla massa slang som sedan kyls ner men då måste man ha en kraftig pump och ett kylskåp nära akvariet. Bara en tanke.
Mvh/ BB
Han ville hålla huvudet svalt när han sov.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Hej!
Kul ide att ha ett akvaruim med svenska fiskar! Varför inte testa med småspigg eller elritsa? Då är ju ditt akvarium perfekt i storlek! Elritsa kan jag tänka mig är ganska syrekrävande, men med en rejäl pump kanske det går bra (jag har aldrig testat men kommer nog att göra det nån gång!). Spiggen har ju ett väldigt intressant lekbeteende med bobygge osv. och är lätt att få tag på i mindre dammar, åar och gamla torvgravar. Om du fångar dem nu på våren kan du ju alltid släppa dom fria igen i höst igen om du inte skulle lyckas hitta ett sätt att kyla.
Dessutom kan du ju ha lite större vatteninsekter i ett sånt akvarium också, t.ex trollsländelarver. Kan nog bli väldigt spännande!
Mvh UlfKommentar
-
Ursprungligen postat av Ulf M.Hej!
Kul ide att ha ett akvaruim med svenska fiskar! Varför inte testa med småspigg eller elritsa? Då är ju ditt akvarium perfekt i storlek! Elritsa kan jag tänka mig är ganska syrekrävande, men med en rejäl pump kanske det går bra (jag har aldrig testat men kommer nog att göra det nån gång!). Spiggen har ju ett väldigt intressant lekbeteende med bobygge osv. och är lätt att få tag på i mindre dammar, åar och gamla torvgravar. Om du fångar dem nu på våren kan du ju alltid släppa dom fria igen i höst igen om du inte skulle lyckas hitta ett sätt att kyla.
Dessutom kan du ju ha lite större vatteninsekter i ett sånt akvarium också, t.ex trollsländelarver. Kan nog bli väldigt spännande!
Mvh UlfKommentar
Kommentar