tuggande leptosoma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_K
    Användare
    • February 2006
    • 777

    #16
    Ursprungligen postat av choffe
    ok, men njaa, om jag no ska köra med artemia så köper jag nog denna: http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=279&page=1
    de där är ganska exakt lika som den ja har fast min är något äldre. och den funkar jätte bra så de är ett bra köp.

    Kommentar

    • Danne_K
      Användare
      • February 2006
      • 777

      #17
      Ursprungligen postat av hansson 82
      men du vet att den kläckaren du tittar på måste man sila skal och sånt och vad jag har förståt av den du tittar på kan man inte kläcka fram samma mängd artemia
      det behövs inte. de enda man gör efter man har använt den är att skölja ur den å sen är de bara å köra igång igen

      Kommentar

      • Gäst

        #18
        Ursprungligen postat av Danne_K
        de där är ganska exakt lika som den ja har fast min är något äldre. och den funkar jätte bra så de är ett bra köp.
        jag köpte den artemia kläckaren färdigskalade ägg och artemia salt så nu är det bara att hoppas på de bästa

        Kommentar

        • Danne_K
          Användare
          • February 2006
          • 777

          #19
          Ursprungligen postat av hansson 82
          jag köpte den artemia kläckaren färdigskalade ägg och artemia salt så nu är det bara att hoppas på de bästa
          ok själv kör jag med "vanligt" mat salt utan jod. hmm är lite fundersam på vad det är för artemia men tror inte att de är nå skalade el nå sånt men funkar då bra hur som helst. sen så kan man ju alltid diskutera kläcknings % osv men har inte gjort någon direkt gämförelse så det lämnar jag åt andra. men är då absolut inte missnöjd.

          Kommentar

          • Falköping Andreas
            Användare
            • February 2006
            • 1214

            #20
            Ursprungligen postat av choffe
            okaj, men det är ganska knepigt att få tag i dom, trots tre hovar (tripp ,trapp, trull i storleken. dom sticker in i alla grottor och man måsta ta bort massa sten för att ha möjlighet till att få ut dom, och jag tycker det är riskabelt, hon kanske spottar menar jag. vore ju lite jobbigt att göra så med varje tuggande hona, med risk för att ynglen blir mat!

            finns det inget annat sätt!?

            mvh christoffer
            Om man sticker ner hovarna i karet och låter de ligga där ett tag så vänjer de sig till slut. När honan sedan är på en kant där du kanske inte har någon sten så brukar det inte vara några problem att fånga dom. En annan sak du kan göra är ju att mota henne till ena sidan på karet och bara ha 505 vatten i karet ca och sedan stoppa i ett täckglas som skärmar av så att hon inte kan simma till övriga delen på karet. rensa sedan den lilla delen hon är i på sten och då bör du kunna ta upp henne utan problem. Att hon skulle spotta i karet tror jag inte du behöver vara rädd för så vida du inte väntar till 25+ dagar efter lek.
            Lycka till!
            http://www.skovdeaf.se/

            Kommentar

            • choffe
              Användare
              • November 2005
              • 841

              #21
              ok, tack! men det låter endå lite krångligt men jag kan ju testa!

              tack åter igen!

              mvh christoffer
              Christoffer Lundholm

              Kommentar

              Arbetssätt...