Ursprungligen postat av Pettap
brukar dom reagera såhär???
Kollaps
X
-
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr) -
Glömde ett till plus för oss som har barn dom kan stoja och springa fram till fiskarna utan att alla fiskarna kommer upp till ytan, desutom vill dom alltid vara med och stänga av "fläkten" som dom kallar den. för då kommer ju alla fiskarna framm till dom.Kommentar
-
Second opinion...
...(som vanligt).
När jag var elektriker och for runt bland ladugårdar och svinstior så blev jag så förbannat trött på grisarna som gapade, skrek och tiggde när man kom in och började dra kablar. Det var faktiskt ett stort problem ur arbetarskyddssynpunkt! Men i några svinstall så brydde sig inte grisarna utan fortsatte ta det lugnt och slappa trots att man klev omkring och störde dem. När jag kollade upp detta fenomen närmare så visade det sig att i de lugnare svinstallarna fick grisarna mat på exakt samma tider varje dag!
Med andra ord, om man vänjer sina fiskar vid att få mat 09.00 och 19.00 vareviga dag bör man kunna gå förbi akvariet 13.00 utan att de "tigger". Har jag fel nu så är det nog bara att ge upp alternativt koppla maten till någon annan händelse a la pettap:s förslag. Att mata på oregelbundna tider innebär ju bara att fiskarna hoppas på det bästa varje gång någon går nära akvariet!mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Nämen...?
Jag tycker fiskarna är ungefär hur charmiga som helst när de tittar fram och möter en vid rutan
Att de kopplar samman min närvaro med mat visar ju bara att de är förståndiga nog att förstå sambandet.
Visst får man se upp så det inte blir för mycket mat serverat, men ofrånkomligt söta är de när de kastar sina matglada och förhoppningsfulla blickar mot mig...Kommentar
-
jo, men det är inte så kul om man ska fota dom......160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
Man kan pingla i en klocka över akvariet när det är matdags, och då vet fiskarna när det hemska oljudet kommer så kommer det go mat.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
När jag hade varaner så "lärde" jag dom att när det var dax för mat skramlade jag med pincetten. Det funkade bra. Kanske att man kan t ex knacka i glaset innan man slänger i maten?Kommentar
-
Ursprungligen postat av drennerjo, men det är inte så kul om man ska fota dom......Kommentar
Kommentar