Hjälp !!.. Tips ?? =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snurbo
    Användare
    • February 2007
    • 86

    Hjälp !!.. Tips ?? =)

    Tjenna... Har hittat en ras men vet ej vad denna heter. Bild finns här nedan..
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Har fått för mig att den heter Zebra ciklid men e osäker. Vad krävs för denna ? Mat, temp i vatten m.m.m.... måste en doppvärmare stå på hela dygnet ?...tacksam för info
    Senast redigerad av Snurbo; 06 February 2007, 12:14.
  • tezz
    Användare
    • February 2006
    • 1069

    #2
    Ursprungligen postat av Snurbo
    Tjenna... Har hittat en ras men vet ej vad denna heter. Bild finns här nedan..
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Har fått för mig att den heter Zebra ciklid men e osäker. Vad krävs för denna ? Mat, temp i vatten m.m.m.... tacksam för info
    Metriaclima mbenjii kolla art reg för mer info

    Kommentar

    • Mikael_S
      Användare
      • May 2006
      • 246

      #3
      Kan även vara M.greshakei..
      Metriaclima greshakei och Metriaclima mbenjii är nästintill snarlika varandra..


      Greshakei


      Mbenjii



      Den behöver en temperatur på runt 25 grader. Som mat går räkmix alldels utmärkt. Båda arterna blir ju 13 cm och behöver ett akvarium på 200+L.
      Senast redigerad av Mikael_S; 06 February 2007, 10:47.
      Mvh Mikael Schöllin

      Kommentar

      • Cissi
        Användare
        • June 2006
        • 357

        #4
        Nej, ingen Greshakei. För gula fenor...
        Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

        Kommentar

        • Robin
          Användare
          • January 2003
          • 4526

          #5
          Jag tror att Arten är Metriaclima mbenjii. Det var det första namn som jag tänkte på iaf.
          Mvh
          Robin

          Kommentar

          Arbetssätt...