Ursprungligen postat av wenger
Vilken ciklid skulle du ha valt?
Kollaps
X
-
-
Du kan kolla lite på denna sida, den kallades förut för Inca förresten och är en svartvattenfisk.
Sen finns det ju en del andra fina apistogrammor oxå, tycker denna sida har bra bilder på dom samt att om man klickar på en bild på en art så kommer det upp flera bilder på samma fisk.
Tycker att Velifera, uaupesi och trifasiata är andra sorter som är snygga, om dom går att hitta i Sverige vet jag dock inte.
Nån snygg tetra till sen tycker jag du inte ska ha mer sorter, tycker det bara blir fult med för mycket fisk. Satsa sen på lite snygga växter så kommer det bli snyggt.Kommentar
-
Utan minsta tvekan Geophagus sp. "orange head tapajos".Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiUtan minsta tvekan Geophagus sp. "orange head tapajos".Kommentar
-
Ja som tetra tycker jag Hemigrammus bleheri (rödnos tetra).
Jag vill nog avvråda från både guldsöm och blåciklid då de är lite stökiga och inte passar in i bilden du beskriver.(annars är båda lätta och trevliga men lite stökiga).Kommentar
-
Ursprungligen postat av Lennart 2Ja som tetra tycker jag Hemigrammus bleheri (rödnos tetra).).
Ursprungligen postat av Lennart 2Jag vill nog avvråda från både guldsöm och blåciklid då de är lite stökiga och inte passar in i bilden du beskriverKommentar
-
Om inte tetrorna är så viktiga skulle jag kör Acaronia, och om de är det, flaggor!!Kommentar
-
Hej!
Hej!
Gabbi du ska hålla diskus som nyss dykt hos diskus,du kan få köpa några Red Rose av mig när jag fått lek på dom,Mvh Ann-MariKommentar
-
-
Ursprungligen postat av annmariHej!
Gabbi du ska hålla diskus som nyss dykt hos diskus,du kan få köpa några Red Rose av mig när jag fått lek på dom,Mvh Ann-MariKommentar
-
Jag gillar din idé starkt *Ulrika*!
Precis som du håller jag på med uppstart av ett SA-kar.
Med tanke på tetror o växter, tror jag du kan vara bra att välja mellan ex. nyckelhålsciklid, flaggciklid(er), släktena laetacara, nannacara och apistogramma. Du skulle nog kunna ha tre mindre grupper.
Sen har du det trevliga nöjet att hitta din favorit bland dessa. Om en art är grottlekare och en annan lägger ägg öppet lär de inte bråka om samma del av karet.
Mvh. NiklasMina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Flaggciklider är enligt min erfarenhet inte jättesnälla mot växter, det är däremot mina "redback" Scalarer. Köpte två par Bolivianska fjärilsciklider till mitt 720 nu i helgen, helt fantastiskt trevlig fisk. Har det tillsammans med lite L-malar, scalarerna och drygt 20 dolkstygnstetror samt 12 st C. sterbai.
En riktigt trevlig mix faktiskt.// Magnus ArvidssonKommentar
-
Ursprungligen postat av *Ulrica*Är den framodlad? Ser lite disco ut.... men vacker! Är den lätt att få tag på? Dyr? Hur många kan jag ha i ett 375 l?
Hyfsad lätt att få tag i men inte superlätt! Kostar la 250kr/st för vilda rätt stora annars vet jag inte för odlade, men det kanske 100kr eller så för rätt små...Kommentar
-
Ursprungligen postat av wengerJag har bara en apistogramma själv men tycker den är snyggast, iaf när hanen färgar ordentligt, honan är inte så illa heller. Den heter Apistogramma baenschi länkar en bild så du ser hur den ser ut när den färgar.
http://www.israquarium.co.il/FishPho...schi-male.jpg.||||Kommentar
-
Ursprungligen postat av daniel60Acarichthys heckelii (inte helt lätt att stava till - det är fel i artbeskrivningen både här och på Zoopet).
Eller ännu hellre en massa småttingar: Apistogramma, Taeniacara, Biotoecus, Dicrossus, Teleocichla...
Mitt val är också Acarichthys heckelii (jag har just köpt 6 st), andra favoriter är någon snygg och någorlunda frelig Aequidens som A. metae, A. diadema eller A. pallidus. Hantelciklider, geophagusar, satanoperca och discus är också fina fiskar.
I mellan liten storlek finns tex nyckelhålscikliden, Biotodoma, Bujurquina och Tahuantinsuyoa.
Mvh
olofKommentar
Kommentar