Vad är detta för malawisorter
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
A är med största sannolikhet en Pseudotropheus elongatus mpanga. Resten är svårare.Mbunas för hela slanten i alltför många kar.... -
A; Ps. Elongatus. Kanske från Mpanga
B; Liknar Melanochromis Interruptus lite
C; Kan vara en hona till en Lab. Trewavasae"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Gissar på
A:ps. Elongatus
B: Metriaclima Maingano
C:Metriaclima Mbenji375 l Malawikar + tomt 125 l....Kommentar
-
-
tycker den ena på B ser ut som en saulosi hona och den första johannii.
A är pseutropheus sp. mpanga och C kanske en mbenji hona OBKommentar
-
A. Pseudotropheus elongatus, Mpanga
B. Melanochromis interruptus
C. Svårt, men skulle gissa på Labeotropheus trewavasae som Ozric...
Kommentar
-
Stefan78, om man hade en bättre bild på näbben på C skulle det vara lättare att avgöra.375 l Malawikar + tomt 125 l....Kommentar
-
Ursprungligen postat av BedsonStefan78, om man hade en bättre bild på näbben på C skulle det vara lättare att avgöra.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweA. Pseudotropheus elongatus, Mpanga
http://www.cichlid-forum.com/profile...ies.php?id=710
C det tycker jag är helt omöjligt att gissa påKommentar
-
-
Bild A : Min gissning Pseudotropheus elongatus, Mpanga
Bild B: Min gissning Melanochromis interruptus, det gäller även den gula honan. Hanen är definitivt en interruptus iaf.
Bild C: tycks se ut som en Labeotropheus trewavasae, ser ut som den har en "näbb" iaf.Senast redigerad av PsyM; 02 February 2007, 23:08.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweA. Pseudotropheus elongatus, Mpanga
http://www.cichlid-forum.com/profile...ies.php?id=710Tropheus moorii longola sunspots
Tropheus moorii kasanga red rainbow
Tropheus sp. Black Kiriza
Tropheus moorii murago tanzania
Tropheus brichardi katongaKommentar
-
Jo har lagt in dom i vad jag tror samma "art" alltså "B" e hona och hane av samma art, han som sålde dom te mej sålde iallafall dom som samma art han sa även namn men det föll bort lika fort som han sa de och den sista bilden "C" alltså har fisken näbb på..
Har av fisk "A" en hona och en hanne och av fisk "B" 1 hane och 2 honnor och fisk "C" en hona och en hanne har även 3st Röd Zebror varav 1 hanne och 2 honnor
Men då fiskarna är relativt små har dom då fått sin riktiga färg än?, dom kanske är 2-4cm bara varav A fiskarna är dom största på kanske 5cm..
Är ju en vetenskap detta då jag i början mest ville ha snygga fiskar men upptäckt att det kanske va rätt intressant att veta vad man har..Senast redigerad av stefan78; 02 February 2007, 22:04.Kommentar
-
ja hur ni kan få den gula fisken till en melanochromis på bild B, det kan jag inte förstå,
mvh janneKommentar
Kommentar