Ursprungligen postat av Acca
Hur många av er har surt kranvatten?
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av *Ulrica*Någon som vet vad "ciklidgrus" är för något - egentligen? Något kalkhaltigt antar jag, men vad?
Vad jag kan läsa mig till på google och wikipedia så är Ciklidgrus ett gruskross bestående av kalciumkarbonat CaCO3. Kalciumkarbonaten kommer i många former dock: Bergarten Kalksten är uppbyggd av mineralen Kalcit/Kalkspat, som i sin tur bygger på skal/skelett och/eller Aragonit/korall. Så samtliga - Kalksten/Kalcit/Kalkspat/skal/skelett/Aragonit/korall - kan vara källa till kalciumkarbonatbaserade gruser. Kalk däremot är brännd kalksten, och därmed kemiskt strukturellt ändrad kalksten, som används som bindemedel i t.ex. cement, betong och gips.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzMin svärfar mätte sitt driks vatten härom dan PH 5,5 snacka om surtKommentar
-
Ursprungligen postat av Falköping AndreasVad jag har hört så är det inte nyttigt för kroppen att dricka surt vatten... han skulle nog behöva ha någon tillsatts i sin brunn eller något annat.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Falköping AndreasVad jag har hört så är det inte nyttigt för kroppen att dricka surt vatten... han skulle nog behöva ha någon tillsatts i sin brunn eller något annat.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av svanvikMät pH på Coca Cola nästa gång innan du dricker det och så ser vi om vi får samma resultat. Jag mätte pH 2...Daniel AndréassonKommentar
Kommentar