Hiblow HP-100 (6000 l/t 100w 38db)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • m[A]use^
    Användare
    • December 2005
    • 909

Hiblow HP-100 (6000 l/t 100w 38db)

Hiblow HP-100 (6000 l/t 100w 38db) Denna pump har jag hela tiden tänkt driva 3200l vatten med. Antal kar 18st. 12st 112l plus 6st 300l.

Nu har det dykt upp en pump som kostar mkt mkt mindre den pumpar 4200l o kostar mindre än hälften av denna. 1900:- går den på. Vet inte så mkt om den än. Men ska uppdatera er så fort jag vet mer. Någon som har en aning? Pris o styrka kanske får er att hajja till?

m.v.h
    Min zoon
    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
    http://www.malawifreaks.se/forum
  • HAKANIHORNET
    Användare
    • November 2002
    • 71

Hej
    Jag har en Hiblow hp 40 som driver 8 burkar en salvatten skummare och 2 artemia kläckare.
    Och då använder jag bara tre av uttagen på "stegen".
    Har grenat upp på vägen ,det går att göra mycket effektivare men det funkar inte i min lägenhet.
    Är helnöjd den står på akvarie hyllan i köket och den är inte inbyggd men står på en frigolit- bit för resonansen.

Den låter inte mer än ett stort innerfilter om man bortser från bubblandet i burkarna.
    En kamrat vann en billigare variant men han tyckte att den lät för mycket.
    Försök att få provlyssna på den billiga varianten innan du bestämmer dig.
    Jag köpte min för att slippa det eviga brummandet.
    Håkan
    Västervik

Tur att folk har olika intressen annars skulle det bli så trångt i zoobutikerna..........

Kommentar

Arbetssätt...