mina pallettyngel är ca en mån gamla men de är bara3-4mm stora!! mina kompis fick yngel på sina typ 3-5 dagar innan men dom är typ dubbelt så stora!!, varför?!
dom är pyttesmå!!!
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av drennermina pallettyngel är ca en mån gamla men de är bara3-4mm stora!! mina kompis fick yngel på sina typ 3-5 dagar innan men dom är typ dubbelt så stora!!, varför?!Med vänliga hälsningar
Ola -
jo han har större akvarium, men resten tvekar jag på.....160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
-
Kanske har du kraftigare pump? och därmed mer vattenrörelse i akvariet, det skulle kunna hämma tillväxten. (Mycket energi går åt till att simma i strömt vatten)./ StefanKommentar
-
jag har nog lite kraftigare pump än han och lite varmare, men vad gör tempen för skilnad?160l malawi
-
-
-
Högre temperatur = högre ämnesomsättning = snabbare tillväxt. Förutsatt att du matar i högre grad. Men eftersom du har varmare så är det ju inte det. Återstår gör väl akvariestorlek och genotyp på ynglen.Kommentar
-
Personligen har jag märkt en förbättrad tillväxt vid fler och större vattenbyten. Antar att ni ger samma foder och samma mängd foder.Kommentar
-
jag ger ju oftast fryst foder eller frystorkat till mina men han ger bara sina flingfoder, sen har han lite kallare än jag och större kar, vattenbyten är ungefär detsamma tror jag, jag byter typ 30-40% varranan vecka.160l malawi
Kommentar