Slim line till höga akvarier?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Sjödin
    Användare
    • August 2003
    • 514

    Slim line till höga akvarier?

    Så vitt jag förstår så tillverkas Back to natures slimline moduler med maximalt 55 cm höjd. Hur kan man göra till akvarier med 70 cm höjd? Kan man lägga delarna med 10 cm bredd i underkanten till 55 orna och på så sätt få 65 cm höjd? Det låter kanske självklart att det skall fungera. Jag är bl.a. mattelärare och jag inser att 55+10=65, men min fundering är hur det skulle kunna se ut i verkligheten? Stämmer strukturen och linjerna i bitarna till en sådan placering?
    Åsikter mottages tacksamt.
  • malawialex
    Användare
    • January 2007
    • 125

    #2
    när du köper slimline kan du så kallat "bygga på " ditt akvarium uppåt och åt sidorna själv har jag en slimline i mitt yngelkar mvh alex
    375l : malawi
    253l : tomt
    222l : yngel malawi

    Kommentar

    • Christian Alfredsson
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 4164

      #3
      De är inte gjorda för att bygga uppåt. Jag hade limmat dem högst upp och skarvat där nere. Kanten längst ner syns minst.
      Christian Alfredsson
      http://www.zoopet.com
      http://www.christianalfredsson.com

      Kommentar

      • T_K
        Användare
        • September 2005
        • 147

        #4
        Bygg något eget. Massor av beskrivningar här på forumet. Slimline är i mina ögon fula och ser totalt overkliga ut. Skulle inte ta i dem med tång.

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          #5
          Ursprungligen postat av T_K
          Bygg något eget. Massor av beskrivningar här på forumet. Slimline är i mina ögon fula och ser totalt overkliga ut. Skulle inte ta i dem med tång.
          Jag tycker precis tvätom, snygga bakgrunder till bra pris. Billigare än att göra något eget. Visst kan man göra snygga inredningar själv men det kräver tid, tålamod och inte minst talang för det konstnärliga.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • daniel_i_malmö
            Användare
            • April 2002
            • 1338

            #6
            Ursprungligen postat av T_K
            Bygg något eget. Massor av beskrivningar här på forumet. Slimline är i mina ögon fula och ser totalt overkliga ut. Skulle inte ta i dem med tång.
            Jag tyckte samma sak först när jag såg dem i 'torrt' skick.

            Nu har jag sett dem i flera inredda akvarier och då tycker jag de är riktigt snygga. Definitivt den snyggaste av de tunna bakgrunderna. Man kan naturligtvis inte jämföra dem med de tjocka BTN-bakgrunderna eller moduler men det vore ändå att jämföra äpplen och päron.

            En sak som jag tänkt på är att de gör sig bäst om man inreder akvariet så att den skarpa kanten mellan bakgrund och grus i mesta möjligaste mån inte syns. Då tycker inte jag de känns lika platta.
            Tjugofem år med ciklider.
            http://www.malmoakvarieforening.se
            Centralamerika 2006
            Svart kaffe och drömmeri...

            Kommentar

            • Ola Sjödin
              Användare
              • August 2003
              • 514

              #7
              Ursprungligen postat av T_K
              Bygg något eget. Massor av beskrivningar här på forumet. Slimline är i mina ögon fula och ser totalt overkliga ut. Skulle inte ta i dem med tång.
              Jag har byggt ett flertal frigolitbakgrunder under årens lopp och tänkte få slippa det denna gång. Det tänkta akvariet är oproportionerligt högt (70 cm) i förhållande till djupet (50 cm) och då är det inte aktuellt för mig med en allt för tjock bakgrund.
              Dessutom verkar det vid ett snabbt överslag bli ungefär samma kostnad att köpa dem, troligtvis tom billigare, som att bygga egen bakgrund i styrolit med det silikon, cement, pigment och lack som krävs.

              Kommentar

              Arbetssätt...