Ja, ni ser ju rubriken. Akvariet är 95x36x39 cm, alltså nästan 95x40x40 (152 l), som de minsta Xenotilapia ska kunna gå i. Är det för litet ändå, eller går det? Om det nu går, hur många ska man ha då?
Xenotilapia i ett 133 literskar?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det är nog i minsta laget skulle jag vilja påstå. att driva upp yngel till en 5-6cm kanske är ok men inte könsmogna fiskar. -
Jag fattar inte riktigt, Callochromis är större ju än de minsta Xenotilapia, och sen står det ju 200 L för pleurospilusen och 150 L för flavipinnis och papilio, så jag fattar inte direkt hur den kan vara bättre i ett 133 L .MVHKommentar
-
Allt som skrivs i tex artbeskrivningar behöver ju inte stämma, det behöver ju iof sig inte stämma vad jag skriver heller men jag odlar dem med stor framgång i ett 100L. Har ca 10 individer däri. Det var bara ett tips. Friskt vågat mycket vunnet.Kommentar
-
Ursprungligen postat av RatzJag fattar inte riktigt, Callochromis är större ju än de minsta Xenotilapia, och sen står det ju 200 L för pleurospilusen och 150 L för flavipinnis och papilio, så jag fattar inte direkt hur den kan vara bättre i ett 133 L .Kommentar
Kommentar