Ursprungligen postat av wracker
Hur få någorlunda fast räkmix??
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av olofHej!
Glöm föresten inte att blanda i extra vitaminer och askorbinsyra i mixen.
olofKommentar
-
Hej!
Askorbinsyra=C-vitamin används i livsmedelsindustrin som antioxidant. Det förhindrar att näringsämnena påverkas av luftens syre.
Mvh
olofKommentar
-
-
Spirunlina pulver finns att köpa i hälsokostaffetiker.
Strålande preparat som fiskarna mår toppen av .Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ett tipps på hur bra Spirulina är ,inte bara till fisk oxå till människor och hund. Det hämmar uppkomst avtandsten. Så det är hara att strö på mackan lr hundmaten. Eskimåer äter det för renare mun och tänder. Bara ett litet vardags tipps hur man kan använda prepparatet i andra sammanhang.
Ursäkta intrånget på orginal inlägget.Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbakaKommentar
-
Hej!
Spirulina är kanon både som näringstilskott och färgfoder.
Om man inte vill lägga ut dyra pengar på spirulina och/eller astaxin är paprikapulver ett bra substitut (inte lika bra men billigt och lätt att hitta). det innehåller mycket betakaroten som är den aktiva färgsättaren även i spirulina.
mvh
olofKommentar
-
Jag har för mig att jag gav 100 kr för 2-300 gram 100% spirulinapulver.
Varar en evighet till räkmixen.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av TingelingEtt tipps på hur bra Spirulina är ,inte bara till fisk oxå till människor och hund. Det hämmar uppkomst av tandsten.
Själv ska jag prova agar nästa räkmixomgång, har kört med gelatin hittills vilket i och för sig funkat bra, bara man, som flera redan sagt, låter det stelna kallt några timmar innan frysning.Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawi375...hmmm...skeptisk...har aldrig hört nån tandläkare säga det till mig i alla fall. Låter som ett knep för att få hälsokostaffärerna att bli rikare...eller kan du referera till någon vetenskaplig artikel?
Själv ska jag prova agar nästa räkmixomgång, har kört med gelatin hittills vilket i och för sig funkat bra, bara man, som flera redan sagt, låter det stelna kallt några timmar innan frysning.
Har hört detta av våran vetrinär. Då jag nämnde plaque off för henne då det innehåller det verksamma ämnet spirulina.Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbakaKommentar
-
Kommentar